F-Secure dba o bezpieczeństwo IT
Założona w 1988 roku fińska spółka F-Secure to znana firma zajmująca się opracowywaniem i dostarczaniem rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa informatycznego. Producent oferuje między innymi narzędzia do ochrony prywatności i aktywności w sieci, zabezpieczenia antywirusowe czy oprogramowanie do zarządzania tożsamością w internecie oraz hasłami.
Oprócz rozwiązań typowo programowych F-Secure świadczy także usługi konsultingowe, doradcze i wdrożenia zabezpieczeń biznesowych.
Rebranding i nowe logo F-Secure
Ogłoszony w lutym br. rebranding F-Secure zmienił całkowicie dotychczasową identyfikację wizualną tej marki. Znacznej modyfikacji uległo logo, z którego usunięto sygnet uformowany na kształt popularnej ikony sieci „Wi-Fi”. Nowy znak to stylizowana mocna litera „F”, utrzymana w wyrazistym niebieskim kolorze oraz oparty na prostym liternictwie logotyp.
Nowy, geometryczny sygnet jest też szeroko wykorzystywany w budowie całej reszty wizualnego systemu. Opracowany przez studio Nomad projekt opiera się na płaskiej stylistyce, stosunkowo oszczędnej formie, kolorowych ilustracjach i wielu ruchomych elementach.
Przeprojektowane identyfikacji wizualnej F-Secure jest dla marki dużą zmianą, która w stosunku do dotychczasowego brandingu wprowadza pewien powiew świeżości. Niestety ze względu na użycie wielu schematycznych i dobrze już znanych zabiegów stylistycznych, takich jak chociażby wektorowe ilustracje, kontrastowa kolorystyka połączona z pastelowymi odcieniami czy bardzo proste, generyczne kształty ten efekt raczej nie utrzyma się zbyt długo, a całość posiada dość niski potencjał do znaczącego wyróżnienia marki na tle innych podobnych projektów.
Źródła: F-Secure, Studio Nomad, Dailyweb