Dziewczynka w logo cukierni
Piekarnia i Cukiernia Pati to rodzinna firma założona 29 lat temu w Rypinie, która od 1995 roku rozwinęła się w lokalną sieć sklepów z wypiekami i wyrobami cukierniczymi. Swoją nazwę zawdzięcza wnuczce założyciela, której imię stało się dla niego inspiracją w momencie tworzenia nowej marki.
W trakcie przeprowadzonego rebrandingu podjęto decyzję, by rodzinny akcent pojawił się również w logo, dlatego do znaku wprowadzono wizerunek dziewczynki niosącej tort. Nowy znak zyskał ponadto odświeżoną formę i całkowicie nową kolorystykę, która została następnie przeniesiona do systemu wizualnego marki.
Z ciepłych brązów w energiczną mieszankę żółtego i zielonego koloru
Dotychczasowa identyfikacja wizualna cukierni Pati opierała się na stonowanych odcieniach brązu i bieli, co pozwalało jej wpisać się w ogólne branżowe standardy, ale nie wyróżniało marki na tle konkurencji. W trakcie pracy nad nowym wizerunkiem podjęto decyzję o przełamaniu tych schematów i zastosowaniu odważniejszego podejścia.
Nowa kolorystyka cukierni została oparta na wyrazistych barwach, które według firmy lepiej oddają wartości, jakie przyświecają jej w codziennej działalności.
– Nowe barwy – energiczne, ale i ciepłe – doskonale oddają nasze podejście. Chcemy być piekarnią młodą duchem, zawsze otwartą na innowacje, ale stabilną i zakorzenioną w tradycyjnych recepturach – podano w oficjalnych kanałach marki.
Odświeżona identyfikacja wizualna jest stopniowo wprowadzana w kolejnych kanałach komunikacji. Po publikacji nowego logo w mediach społecznościowych, rebranding zagościł na miejskich banerach reklamowych, a nowa identyfikacja sukcesywnie zastępuje poprzednią wersję we wszystkich obszarach kreowania marki.