Rebranding DnB Nord

Rozpoczął się rebranding banku DnB Nord w Polsce. Zmiana jest kompleksowa, bo dotyczy nie tylko samego logo, ale także nazwy i strategii działalności. W listopadzie będzie to już DNB Bank Polska. Celem tej zmiany jest ujednolicenie nazewnictwa do standardów używanych w całej grupie.

rebranding-dnb-nord

Rebranding DnB Nord trwa tak naprawdę od początku roku, kiedy rozpoczęła się reorganizacja i wdrażanie nowej strategii. Jak podaje serwis Marketing przy kawie:

„Rebranding jest elementem budowania wizerunku specjalistycznego banku korporacyjnego należącego do międzynarodowej grupy finansowej.”

karty-dnb-nowe-logo

Nowe logo pojawiło się również na stronie internetowej banku i będzie wykorzystywane we wszystkich oficjalnych materiałach identyfikacyjnych.

logo-dnb-wersje-kolorystyczne

Z techniczno-estetycznego punktu widzenia nie doznaję zachwytu nad nowym znakiem. Poprzednie logo było całkiem dobre i rozpoznawalne. Norwegom jednak się znudziło i postanowili je odświeżyć. Nie uważam, aby był to zabieg konieczny do wprowadzenia strategii jednolitej dla całej grupy, ale rozumiem też, że od czasu do czasu warto odświeżyć swoją markę. Czy jednak odświeżenie musi oznaczać aż tak rewolucyjną zmianę?

Dziwne wydaje mi się też to, że mimo aktualnych zmian na stronie internetowej, w listopadzie planowana jest kolejna. Dlaczego nie można było tego zrobić jednorazowo? Zmiana logo, nazwy, strony internetowej, itp. powinny być w tym przypadku jednym wydarzeniem, a nie kolejnymi etapami, które czynią ten rebranding trochę „szarpanym”.

stara-strona-banku-dnb-nord

Tak jak i logo, tak i nowa strona w porównaniu z poprzednią nie zachwyca. Po prostu jest. I nic więcej. Nie jest żadną rewelacją.

nowa-strona-banku-dnb

Ciekawy jestem co zostanie zaprezentowane w listopadzie, kiedy poznamy ostateczną wersję witryny (jak podaje Marketing przy kawie). Ta wydaje się być przygotowywana na szybko, byleby było coś innego niż poprzednio. Nie spodziewałbym się jednak żadnej wielkiej zmiany, bo oglądając aktualną norweską wersję www, widać, że jest zrobiona na tej samej zasadzie.

Ogólnie rzecz biorąc mam mieszane uczucia co do tej zmiany. Niby rebranding przeprowadzany jest rzetelnie, przez profesjonalistów z Galposter, a znowu z drugiej strony coś wydaje mi się nie tak. Może to sam projekt nowej identyfikacji wizualnej? W końcu stara nie była przecież zła.