Zmiana skupiona na kliencie
Według przedstawicieli iTaxi, cała zmiana marki ma za zadnie podkreślić nowe podejście firmy, skupione wokół „ja” klienta. Kamil Bąkowski, Chief Officer Marketing w iTaxi mówi, że zmiana wynika właśnie z chęci dopasowania się do klientów i bycia bliżej nich.
– iTaxi jest „o ludziach i dla ludzi”. Rebranding to potwierdzenie idei, według której chcemy budować markę – dopasowania do klientów, bycia bliżej nich w nowoczesnym, lifestylowym wydaniu. Stąd całkowita zmiana komunikacji wizualnej, nowe logo i dodatkowy znak identyfikacyjny – sygnet nawiązujący do litery „i”, również symbolicznie skupiony wokół użytkownika – wyjaśnia.
Nowe logo, identyfikacja i symbolika
Zmiana iTaxi to kompleksowe przeprojektowanie całego wizualnego systemu, poczynając od logo, a kończąc na tak zwanym key visual, który wpłynął również na zmiany w aplikacji do zamawiania przejazdów.
Dotychczasowy znak został zastąpiony minimalistyczną konstrukcją, złożoną jedynie z nazwy marki, przedstawionej za pomocą delikatnie stylizowanego liternictwa. Według oficjalnego komunikatu logotyp oraz utworzony na jego bazie sygnet posiadają ukrytą symbolikę. Bez opublikowanego wyjaśnienia trudno byłoby ją jednak odczytać.
„Sygnet – symbol graficzny iTaxi w nowym wydaniu, to kropka nad „i” w logo firmy – romb wpisany w koło, z prostokątną podstawą jest odciętą częścią litery. Pierwsza kropka nad „i” w logo marki symbolizuje indywidualne „ja” użytkownika. Koło (będące drugą kropką nad „i” w logo marki) odpowiada za punkt docelowy.”
W codziennym użytkowaniu siłą konceptu stworzonego we współpracy z Super Super Studio będzie jednak przede wszystkim estetyka, prostota i nowa kolorystyka.
Schemat wizualny w największej mierze oparty jest na minimalistycznych kompozycjach wykorzystujących biel, czerń oraz kolor żółty, czyli barwy, które tradycyjnie mogą być kojarzone z usługami taksówkarskimi. Ponadto zdecydowano się na wykorzystanie odcieni uzupełniających, takich jak ekologiczna zieleń czy elektryczny błękit.
Elektryzujący przekaz
Poza komunikacją wizualną, ważnym aspektem rebrandingu iTaxi jest także chęć wyraźniejszego zakomunikowania elektryfikacji jaką przechodzi firma. Styl nowej identyfikacji, wsparty stosownymi działaniami reklamowymi, ma podkreślać zaangażowanie w społeczną i ekologiczną odpowiedzialność marki.
Kampania „Z nami do celu”
Komunikację i sprawne wdrożenie rebrandingu będzie wspierać nowa kampania iTaxi pod hasłem „Z nami do celu”. Nowa oferta oraz podejście do klienta zostały przedstawione w spocie zrealizowanym wspólnie z agencją SHOOTME.