Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Rebranding KS Gwardia Opole

Udostępnij ten artykuł

Klub piłki ręcznej Gwardia Opole zaprezentował w tym tygodniu swój rebranding, w wyniku którego zmianie uległa nazwa drużyny oraz jej logo. Klub znad Odry będzie od teraz występował pod nazwą PE Gwardia Opole S.A.

rebranding-nowe-logo-gwardia-opole

Skrót na początku odnosi się do sponsora tytularnego drużyny, którym jest Petrol Energy. Akcjonariuszem nowopowstałej spółki jest wcześniejszy KS Gwardia Opole. Zmiany tego typu są według przedstawicieli klubu odpowiedzią na plany powstania zawodowej ligi piłkarskiej. Nie śledzę na bieżąco rozgrywek piłki ręcznej, ale nie bardzo rozumiem tłumaczenie jakie zostało przedstawione w oficjalnym komunikacie. Czyżby oznaczało to, że dotąd liga nie jest zawodowa? Mimo, że grają w niej profesjonaliści? Oczywiście, że nie, bo wciąż za mało w niej biznesu i pieniędzy, a to przecież te decydują o jakości sportowych potyczek. Odnoszę wrażenie, że coraz więcej decyzyjnych osób zaczyna tak myśleć. Sport dawno przestał już być przyjemnością, czy po prostu zdrową rywalizacją, a stał się polem walki o wpływy i pieniądze. Często walki bardzo brutalnej i nieczystej. To powinno martwić.

W wyniku tych procesów coraz więcej klubów i stowarzyszeń przystosowuje się do nowych warunków, coraz częściej stawiając na marketing i wizerunek. Najlepszym tego przykładem jest środowisko piłki nożnej, gdzie te dwie sfery są rozbuchane do granic możliwości niejednokrotnie decydując o tym co stało się najważniejsze – o pieniądzach. Niestety zły przykład z tego bierze coraz więcej dziedzin sportu, czasami również z przymusu, by nie zniknąć ze sceny sportu.

Wydaje mi się, że rebranding Gwardii Opole jest właśnie tego typu przystosowaniem się do nowego środowiska. Zmiana nazwy i logo są tylko wierzchołkiem góry lodowej wszystkich zmian. Jeśli więc póki co nie widać tego co pod wodą, skupmy się na tym, co wystaje ponad jej poziom.

nowe-logo-gwardii-opole

Nowe logo klubu piłarskiego zostało zaprezentowane w poniedziałek na oficjalnej stronie zespołu. Jest ono modyfikacją dotychczasowego wzoru, która przystosowuje znak do obecnych trendów. A przynajmniej taki był zamiar. O ile w przypadku tarczy zabieg wydaje się nawet udany, o tyle logotyp mógłby być moim zdaniem znacznie lepszy. Chociaż i tarcza przy dużych pomniejszeniach będzie tracić na jakości, np. poprzez zaniknięcie srebrnej obwódki wewnątrz jej pola, która stanie się ledwo widoczna. Moim zdaniem jest o element całkiem zbędny, bez którego logo byłoby nieco bardziej przejrzyste.

Zupełnie nie przypadł mi do gustu natomiast zastosowany krój czcionki słów „PE Gwardia”. Wygląda po prostu tandetnie, zwłaszcza przez sprawiające wrażenie niedorobionego „P”. Warto zwrócić uwagę, że już słowo Opole jest przedstawione innym fontem (najlepiej porównać właśnie litery „P”). Nie wiem po co takie mieszanie, które nic nie wnosi, a tylko psuje spójność. Czy nie można było całej nazwy klubu zapisać jednym krojem?

nowe-logo-gwardii-opole-koszulka

Nowe logo Gwardii Opole jest wynikiem przede wszystkim zmian własnościowych i przeprowadzanej restrukturyzacji (chyba tak to można nazwać). Sądzę, że jeśli nie te działania, to nikt nie miałby powodu do tego by kombinować z tym herbem. Nie był on może najwyższych lotów, ale nowe logo Gwardii również nie rozwiązuje tego problemu. A przynajmniej nie całkowicie, zwłaszcza ze względu na użyte czcionki. Sama tarcza nawet mi się podoba, bo wygląda w miarę świeżo i ma ciekawszą kolorystykę, chociaż drobne poprawki mogłyby podwyższyć jej estetykę.

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News