Rebranding marki Pudliszki

H.J. Heinz Polska S.A., właściciel marki Pudliszki opublikował właśnie oficjalną informację o rebrandingu marki. Polska marka ketchupu, obecna na rynku od 1920 roku już po raz kolejny odświeża swój znak.

rebranding-pudliszki-logo

Według informacji prasowej dodanej na media.netpr.pl produkty etykietowane są nowym znakiem już od połowy sierpnia. Również na profilu Pudliszek na Facebooku można zauważyć, że wzmianka o nowym logo pojawiła się wcześniej. Jednak pomimo, iż producent zdecydował się szeroko poinformować rynek o tym fakcie dopiero teraz, na stronie internetowej produktów wciąż widniej poprzednia wersja znaku.

nowe-logo-marki-pudliszki

Nowe logo jest praktycznie tylko niewielkim liftingiem, który przez wiele osób pewnie pozostałby niezauważony. Zmieniona została nieco typografia logotypu oraz kolorystyka. W stosunku do poprzedniej wersji, dodana została złota obwódka oraz data założenia firmy. Wyraźniej zaakcentowany został także gradient w tle. Od 1997 roku logo ketchupu i innych produktów firmy nie zmienia się w żaden drastyczny sposób, co na pewno utrwala wizerunek marki wśród konsumentów.

rebranding-ewolucja-logo-pudliszki

Rebranding Pudliszek wydaje mi się jednak zupełnie niepotrzebny. Moim zdaniem poprzednie logo było proste, ładne i czytelne, przez co nie wymagało odświeżania.  Nowe ma już więcej szczegółów i mocniejszy gradient, którego zwolennikiem nie jestem. Mimo to, zmiana jest dosyć drobna, dlatego powinna szybko przyjąć się na rynku. Zastanawiam się tylko jaki jest sens zmiany, która raz – nie wnosi do logo nic lepszego, a dwa – pozostaje praktycznie niezauważalna.