H.J. Heinz Polska S.A., właściciel marki Pudliszki opublikował właśnie oficjalną informację o rebrandingu marki. Polska marka ketchupu, obecna na rynku od 1920 roku już po raz kolejny odświeża swój znak.
Według informacji prasowej dodanej na media.netpr.pl produkty etykietowane są nowym znakiem już od połowy sierpnia. Również na profilu Pudliszek na Facebooku można zauważyć, że wzmianka o nowym logo pojawiła się wcześniej. Jednak pomimo, iż producent zdecydował się szeroko poinformować rynek o tym fakcie dopiero teraz, na stronie internetowej produktów wciąż widniej poprzednia wersja znaku.
Nowe logo jest praktycznie tylko niewielkim liftingiem, który przez wiele osób pewnie pozostałby niezauważony. Zmieniona została nieco typografia logotypu oraz kolorystyka. W stosunku do poprzedniej wersji, dodana została złota obwódka oraz data założenia firmy. Wyraźniej zaakcentowany został także gradient w tle. Od 1997 roku logo ketchupu i innych produktów firmy nie zmienia się w żaden drastyczny sposób, co na pewno utrwala wizerunek marki wśród konsumentów.
Rebranding Pudliszek wydaje mi się jednak zupełnie niepotrzebny. Moim zdaniem poprzednie logo było proste, ładne i czytelne, przez co nie wymagało odświeżania. Nowe ma już więcej szczegółów i mocniejszy gradient, którego zwolennikiem nie jestem. Mimo to, zmiana jest dosyć drobna, dlatego powinna szybko przyjąć się na rynku. Zastanawiam się tylko jaki jest sens zmiany, która raz – nie wnosi do logo nic lepszego, a dwa – pozostaje praktycznie niezauważalna.