Szukaj

Reklama

Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Rebranding Newton Media

Reklama

Z okazji dwudziestolecia istnienia, obchodzonego w bieżącym roku, firma Newton Media przeprowadziła rebranding w wyniku którego radykalnie zmieniła swoje dotychczasowe logo.

Newton Media świadczy usługi z zakresu analizowania i monitorowania mediów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Rebranding przedsiębiorstwa wiąże się nie tylko również poszerzeniem oferty. Zmiany zachodzące w firmie można więc uznać za bardzo dobry przykład przemyślanej, szerszej modyfikacji strategicznej. Odświeżenie marki powinno wiązać się w końcu nie tylko z nowymi wzorami wizualnymi.

 

rebranding-newton-media-logo-warianty

Pozostając jednak przy nowym projekcie znaku, trzeba przyznać, że nowy wzór całkowicie zrywa z dotychczas używanym. Pojawia się nowa kolorystyka, kształt i styl. Czy to dobrze? Z jednej strony tak, bo stare logo firmy nie robiło na mnie wrażenia. Z drugiej strony jego odświeżenie wcale nie musiało wiązać się z tak radykalnymi krokami, tym bardziej, że stworzony minimalistyczny projekt na pewno nie grzeszy oryginalnością.

rebranding-newton-media-nowe-logo-akcydensy

Jest estetyczny, przejrzysty, ale wydaje mi się, że brakuje mu trochę jakiegoś jednego elementu, który mógłby go zdecydowanie wyróżnić. Również zastosowana animacja, widoczna na stronie internetowej agencji, nie jest moim zdaniem żadną innowacją.

„Nowe logo […] nawiązuje do podstawowych produktów oferowanych przez NEWTON Media. Symbol zmieniających się figur oddaje złożoność usług i indywidualne podejście do klienta, jest odniesieniem do innowacyjności, technologii, wiedzy i profesjonalizmu.” – czytamy w oficjalnym komunikacie.

newton-media-rebranding-teczka

newton-media-new-brand-logo

Za nowe logo Newton Media odpowiedzialna jest agencja Dynamo Design. Moim zdaniem porównując stan wyjściowy z aktualnym, zaliczyłbym ten rebranding do całkiem udanych projektów. Nie tyle ze względu na wzór samego logo, co na estetykę i kompleksowe podejście zarządu do całego procesu. Ale i sama nowa szata graficzna także może się podobać, bo na pewno jest bardziej świeża i lepiej dostosowana do aktualnych trendów niż poprzedniczka. Chociaż z drugiej strony, czy rebranding powinien być dostosowywaniem się do trendów?

Materiały pochodzą ze strony dynamodesign.cz

Skomentuj artykuł