Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Rebranding organizacji The Commonwealth

Udostępnij ten artykuł

The Commonwealth, czyli inaczej Wspólnota Narodów rozpoczęło rebranding swojego logo i systemu identyfikacji wizualnej.

The Commonwealth to organizacja międzynarodowa zawiązana między pięćdziesięcioma trzema niepodległymi państwami, mająca na celu podtrzymywać  demokrację i prawa człowieka wśród swoich członków. Należące do tej wspólnoty kraje są w większości byłymi koloniami brytyjskimi, uznającymi za głowę swojego państwa brytyjskiego monarchę (aktualnie królowa Elżbieta). W ostatnich dniach organizacja rozpoczęła swój rebranding.

rebranding-the-commonwealth

Nowe logo The Commonwealth jest odświeżoną i uproszczoną wersją poprzedniego znaku. Nie wnosi żadnej rewolucyjnej zmiany, ukierunkowując się raczej w stronę naturalnej przemiany, którą wymusza na większości znaków aktualny trend minimalizmu i prostoty. Z logo znika zatem kolor żółty, który redukuje znak do wersji monochromatycznej, używając jedynie granatowego odcienia.

the-commonwealth-wersja-pozioma

Zmianie ulega oczywiście cała identyfikacja wizualna, wraz z poszczególnymi elementami. Nowe elementy dla organizacji zaprojektowała londyńska agencja Earth Branding.

akcydensy-the-commonwealth

Podoba mi się bardzo prosty design tych materiałów i dobrana kolorystyka. Stonowane odcienie, bez krzykliwych kolorów dobrze oddziałują na odbiorcę. Nawet jeśli pojawiają się dosyć wyraźne barwy, nie mam wrażenia jakby chciały one wydłubać oczy (a takie miałem np. w przypadku nowej palety barw Fox Life).

kolorystyka-the-commonwealth

Nie wiem czy i jakie osiągnięcia ma ta komitywa działająca od 1939 roku, ale też nie na tym chciałem się skupić. Oceniając jedynie działania rebrandingowe muszę przyznać, że odświeżenie tożsamości wizualnej wypada całkiem nieźle, przynajmniej na początku. Drugą sprawą będzie wdrożenie projektów i ich systematyczne używanie. Mimo wszystko, trzeba uczciwie zaznaczyć, że przy tego typu organizacjach, system wizualny ma drugorzędne, jeśli nie siedmiorzędne znaczenie podczas kreowania swojego wizerunku.

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje