Szukaj

Reklama

Rebranding USP Zdrowie

rebranding-usp-zdrowie

Firma farmaceutyczna znana z takich leków jak Apap, Ibuprom, Stoperan, czy Gripex zaprezentowała kilka dni temu swoją nową identyfikację wizualną. Nowe logo USP jest dosyć śmiała zmianą, bo oprócz kolorystyki nie nawiązuje za bardzo do poprzedniego znaku.

nowe-logo-usp-zdrowie

US Pharmacia została zarejestrowana w latach dziewięćdziesiątych w USA. Stąd w nazwie pojawiło się „US”. Na stronie firmy możemy przeczytać, że ma polski rodowód, bo założycielem jest niejaki Voitek Napiórkowski. Jednak na witrynie firmy nie znajdziemy o nim żadnej wzmianki. W każdym razie w 1992 USP rozpoczyna działalność na polskim rynku, wprowadzając lek Apap. Dzisiaj firma działa nie tylko w Polsce i USA, ale także na Litwie, Ukrainie i w Bułgarii.

Zobaczmy teraz co zmieniło się w identyfikacji przedsiębiorstwa. Oczywiście kluczowym elementem jest logo, które przeszło odświeżenie. Zachowano motyw przewodni koloru niebieskiego, ale wszystkie inne elementy są praktycznie zupełnie różne.

rebranding-usp-zdrowie

Znak na pewno uległ uproszczeniu, ale nadal wykorzystuje przejścia tonalne. Dlaczego polskie firmy tak bardzo upodobały sobie te gradienty? Może i efektownie wygląda, ale jest to tylko chwilowa moda. Takie logo trudno jest uznać za ponadczasowe. Za kilka lat, kiedy trend minimalizmu wkroczy do naszego kraju bardziej zdecydowanie, prawdopodobnie znowu będzie trzeba je odświeżać.

Za zdecydowaną niekorzyść uważam natomiast rezygnację ze stylizowanego skrótu „USP”.  Litery miały w sobie coś charakterystycznego i można było przy nich pozostać, bo był to na pewno jakiś znak rozpoznawczy. Zamiast z nich rezygnować, można było im nadać świeższy wygląd, usuwając na przykład efekt cienia. Nowy sygnet nie prezentuje czegoś wyraźnego, czegoś charakterystycznego. Udało mi się natomiast znaleźć wyjaśnienie jego symboliki (źródło):

„Nowe logo USP Zdrowie nawiązuje do gestu otaczania opieką i komunikuje stabilność oraz zaufanie.”

Osobiście nie bardzo tak je odbieram, ale rozumiem, że logo może być tylko uproszeniem pewnych skojarzeń – często bardzo daleko idących.

A czy są jakieś zalety tego rebrandingu? Myślę, że może się podobać prostszy krój czcionki logotypu. Nie jest on jakiś wyszukany, ale na pewno bardziej uniwersalny niż wcześniejsze „Museo”. Generalnie można by tę zmianę uznać za bardzo pozytywną, gdyby nie to, że pojawiają się gradienty i nie ma już charakterystycznego „USP”. Jednak mimo to, mając jeszcze w pamięci ostatnie polskie zmiany, nowe logo USP wypada całkiem nieźle. Ograniczenie efektów i mniejsza liczba kolorów sprawiają wrażenie, że znak jest lżejszy i przyjemniejszy w odbiorze.

stara-strona-usp-zdrowie

Zmieniła się także strona internetowa, ale także i w tym przypadku mam zastrzeżenia. W układzie strony pojawiają się tzw. „kafelki”, które ostatnio mieliśmy okazję zobaczyć na witrynie mBanku. Akurat w przypadku USP wyszło to znacznie lepiej, ale i tak odwiedzając stronę, nie czuję zachwytu.

nowa-strona-usp-zdrowie

Na nowej witrynie brakuje mi przede wszystkim głównego menu, które ładnie eksponowało się w poprzedniej wersji. Była ona zdecydowanie bardziej czytelna i łatwiej się szukało konkretnych informacji.

Póki co firma nie udostępniła innych materiałów, więc nie ma czego więcej komentować. Ogólnie mam mieszane uczucia co do tego rebrandingu. Musi minąć jeszcze trochę czasu, zanim poznamy więcej efektów działań wizerunkowych USP. Chętnie w tym czasie poznam inne opinie na temat tego rebrandingu, które można zostawiać w komentarzach ;)

Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
0 Komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze