Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Redmi celuje wyżej. Rebranding ma pomóc w zmianie postrzegania marki

Udostępnij ten artykuł

Redmi rebranding - nowe logo
Xiaomi zmienia strategię rozwoju swojej marki budżetowych smartfonów spod znaku Redmi. Producent zamierza wprowadzić je w wyższy technologiczny i wizerunkowy segment, w czym pomóc ma ogłoszony rebranding.

Redmi podąża śladami Xiaomi?

Marka Redmi powstała w 2013 roku, trzy lata po utworzeniu macierzystego przedsiębiorstwa Xiaomi, jako linia najtańszych produkowanych przez ten koncern urządzeń. W efekcie rosnącej popularności chińskich budżetowców i ambitnych planów Xiaomi, zakładających produktowe i wizerunkowe wejście do wyższych segmentów rynku, w 2019 roku Redmi wydzielono jako zupełnie osobny brand. Dzięki temu Xiaomi mogło skuteczniej odciąć się od najtańszych smartfonów, ułatwiając sobie wykreowanie droższej i wyższej jakościowo marki.

Nowe logo i nazwa REDMI

Teraz podobna sytuacja ma miejsce w przypadku Redmi. Kierownictwo Xiaomi Group chce, aby ich submarka przestała być kojarzona z najtańszymi telefonami i zajęła miejsce w średniej półce cenowej, wypełniając miejsce po smartfonach sygnowanych znakiem Xiaomi, które zaczęły być na rynku klasyfikowane jako urządzenia topowe.

Wprowadzenie i realizację nowej strategii rozwoju ma wspomóc szeroki rebranding Redmi. W wyniku zmiany marka będzie od teraz zapisywana w nowy sposób – wyłącznie wielkimi literami. Oprócz tego REDMI otrzyma nowe logo i uwypuklona zostanie zmodernizowana, czerwona kolorystyka.

REDMI new logo - rebranding 2024
Nowe logo REDMI - czerwone tło
Nowe logo REDMI
Nowe logo REDMI. Źródło: Xiaomi Group
Nowe REDMI K80
Nowe logo REDMI pojawi się na smartfonach serii K80. Źródło: Xiaomi Group
Rebranding REDMI nowe logo grafika
Źródło: Xiaomi Group

Przesunięcia i rebranding mają zmienić postrzeganie marki

Nowe smartfony REDMI od serii K, będą promowane jako „zabójcy flagowców” oraz wyjdą z segmentu najtańszych urządzeń. Co oczywiste, w analogicznym kierunku pójdą także ich ceny. W ich miejsce wprowadzona zostanie seria Turbo, która stanie się nowymi budżetowcami REDMI.

Xiaomi liczy na to, że dzięki nowej strategii i rebrandingowi uda się powtórzyć sukces macierzystej marki oraz wzmocnić świadomość submarki na globalnym rynku.

Nowe logo REDMI pojawi się na smartfonach chińskiego producenta od serii K80.

Źródła: Xiaomi Group, Gagadget.com, Telepolis
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu Rebranding