Redmi podąża śladami Xiaomi?
Marka Redmi powstała w 2013 roku, trzy lata po utworzeniu macierzystego przedsiębiorstwa Xiaomi, jako linia najtańszych produkowanych przez ten koncern urządzeń. W efekcie rosnącej popularności chińskich budżetowców i ambitnych planów Xiaomi, zakładających produktowe i wizerunkowe wejście do wyższych segmentów rynku, w 2019 roku Redmi wydzielono jako zupełnie osobny brand. Dzięki temu Xiaomi mogło skuteczniej odciąć się od najtańszych smartfonów, ułatwiając sobie wykreowanie droższej i wyższej jakościowo marki.
Nowe logo i nazwa REDMI
Teraz podobna sytuacja ma miejsce w przypadku Redmi. Kierownictwo Xiaomi Group chce, aby ich submarka przestała być kojarzona z najtańszymi telefonami i zajęła miejsce w średniej półce cenowej, wypełniając miejsce po smartfonach sygnowanych znakiem Xiaomi, które zaczęły być na rynku klasyfikowane jako urządzenia topowe.
Wprowadzenie i realizację nowej strategii rozwoju ma wspomóc szeroki rebranding Redmi. W wyniku zmiany marka będzie od teraz zapisywana w nowy sposób – wyłącznie wielkimi literami. Oprócz tego REDMI otrzyma nowe logo i uwypuklona zostanie zmodernizowana, czerwona kolorystyka.
Przesunięcia i rebranding mają zmienić postrzeganie marki
Nowe smartfony REDMI od serii K, będą promowane jako „zabójcy flagowców” oraz wyjdą z segmentu najtańszych urządzeń. Co oczywiste, w analogicznym kierunku pójdą także ich ceny. W ich miejsce wprowadzona zostanie seria Turbo, która stanie się nowymi budżetowcami REDMI.
Xiaomi liczy na to, że dzięki nowej strategii i rebrandingowi uda się powtórzyć sukces macierzystej marki oraz wzmocnić świadomość submarki na globalnym rynku.
Nowe logo REDMI pojawi się na smartfonach chińskiego producenta od serii K80.
Źródła: Xiaomi Group, Gagadget.com, Telepolis