Statscore to sport i statystyki
Firma Statscore dostarcza zaawansowane statystyki sportowe w czasie rzeczywistym klientom biznesowym. Z jej usług korzystają między innymi Polsat Sport, grecka Gazzetta, Orlen Superliga oraz zakłady bukmacherskie STS.
W 2022 roku polska spółka została przejęta przez LSports i od tego czasu przedsiębiorstwo rozwija się w ramach stworzonej grupy.
Rozwój, rozrost, rebranding
Dwa lata po przejęciu marka Statscore rozwinęła się na tyle, że jej dotychczasowe narzędzia kreowania wizerunku przestały być wystarczające. Wykreowany obraz firmy zaczął utrudniać jego dalszą ekspansję i nie oddawał rzeczywistego tempa rozwoju czy charakteru świadczonych usług. W wyniku tego podjęto decyzję o kompleksowej zmianie, której celem było tchnięcie w markę znacznie więcej dynamiki i świeżości.
Nowe logo Statscore i odświeżona tożsamość wizualna
Do opracowania nowej identyfikacji wizualnej Statscore zaproszono agencję Dragon Rouge, która we współpracy z zespołem pracowników spółki przeprojektowała jej cały system komunikacji.
Nowe logo Statscore jest minimalistycznym logotypem o wyrazistej kolorystyce i charakterystycznej modyfikacji litery „o”. Poprzez jej konstrukcyjne rozciągnięcie uzyskano kształt nawiązujący do bieżni sportowej i stadionu, co jest jednoznacznym odniesieniem do branży, w jakiej działa przedsiębiorstwo. Element ten stał się również jednym z motywów nowej tożsamości wizualnej.
Koncepcja identyfikacji bazuje ponadto na nowoczesnej stylistyce, wzbogaconej żywą kolorystyką oraz fotografiami obrazującymi dynamikę sportu.
Barwy wykorzystane do stworzenia nowego języka wizualnego mają za zadanie budzić skojarzenia z energią i sportowymi zmaganiami, a także przyciągać wzrok odbiorcy i jednoznacznie wyróżniać firmę na tle branżowych konkurentów.
Odświeżenie i poszerzenie oferty
Rebranding Statscore to także nowe spojrzenie na dotychczasową ofertę firmy. Oprócz oczywistych zmian wizualnych i dopasowaniu usług do nowej tożsamości marki, spółka przeprowadziła szereg modyfikacji w funkcjonalności oferowanych pakietów oraz w obszarze użyteczności, jakości i niezawodności dostarczanych danych.
Elementem rebrandingu było ponadto przeniesienie siedziby Statscore z dotychczasowych Lędzin do katowickiego Carbon Office.
Źródło: Statscore