Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Rozwój Statscore wymusił rebranding marki. Firma zaprezentowała nową tożsamość

Udostępnij ten artykuł

Rebranding Statscore - nowe logo 2024
Statscore zwiększa zatrudnienie, przenosi siedzibę do Katowic i realizuje dynamiczne zmiany, których elementem jest szeroki rebranding. Czołowy dostawca danych sportowych dla biznesu przeszedł diametralne wizerunkowe odświeżenie.

Statscore to sport i statystyki

Firma Statscore dostarcza zaawansowane statystyki sportowe w czasie rzeczywistym klientom biznesowym. Z jej usług korzystają między innymi Polsat Sport, grecka Gazzetta, Orlen Superliga oraz zakłady bukmacherskie STS.

W 2022 roku polska spółka została przejęta przez LSports i od tego czasu przedsiębiorstwo rozwija się w ramach stworzonej grupy.

Rozwój, rozrost, rebranding

Dwa lata po przejęciu marka Statscore rozwinęła się na tyle, że jej dotychczasowe narzędzia kreowania wizerunku przestały być wystarczające. Wykreowany obraz firmy zaczął utrudniać jego dalszą ekspansję i nie oddawał rzeczywistego tempa rozwoju czy charakteru świadczonych usług. W wyniku tego podjęto decyzję o kompleksowej zmianie, której celem było tchnięcie w markę znacznie więcej dynamiki i świeżości.

Nowe logo Statscore i odświeżona tożsamość wizualna

Do opracowania nowej identyfikacji wizualnej Statscore zaproszono agencję Dragon Rouge, która we współpracy z zespołem pracowników spółki przeprojektowała jej cały system komunikacji.

Nowe logo Statscore jest minimalistycznym logotypem o wyrazistej kolorystyce i charakterystycznej modyfikacji litery „o”. Poprzez jej konstrukcyjne rozciągnięcie uzyskano kształt nawiązujący do bieżni sportowej i stadionu, co jest jednoznacznym odniesieniem do branży, w jakiej działa przedsiębiorstwo. Element ten stał się również jednym z motywów nowej tożsamości wizualnej.

Nowe logo Statscore - różne wersje
Znaczenie nowego logo Statscore
Rebranding Statscore - prezentacja zmiany logo

Koncepcja identyfikacji bazuje ponadto na nowoczesnej stylistyce, wzbogaconej żywą kolorystyką oraz fotografiami obrazującymi dynamikę sportu.

Barwy wykorzystane do stworzenia nowego języka wizualnego mają za zadanie budzić skojarzenia z energią i sportowymi zmaganiami, a także przyciągać wzrok odbiorcy i jednoznacznie wyróżniać firmę na tle branżowych konkurentów.

Rebranding Statscore - wizualizacja
Rebranding Statscore - grafika nowej identyfikacji
Ikonografia nowej identyfikacji wizualnej Statscore
Rebranding Statscore - ilustracja

Odświeżenie i poszerzenie oferty

Rebranding Statscore to także nowe spojrzenie na dotychczasową ofertę firmy. Oprócz oczywistych zmian wizualnych i dopasowaniu usług do nowej tożsamości marki, spółka przeprowadziła szereg modyfikacji w funkcjonalności oferowanych pakietów oraz w obszarze użyteczności, jakości i niezawodności dostarczanych danych.

Rebranding Statscore - nowa siedziba spółki

Elementem rebrandingu było ponadto przeniesienie siedziby Statscore z dotychczasowych Lędzin do katowickiego Carbon Office.

Źródło: Statscore
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News