Rozwój, przyszłość i nowoczesność
Zmiana identyfikacji wizualnej Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów to efekt nowej strategii, według której lotnisko chce się rozwijać w zgodzie z nowoczesnymi standardami. Nowy system wizualny ma odzwierciedlać te zamiary na wielu płaszczyznach.
Rebranding rzeszowskiego lotniska ma przede wszystkim podkreślić jego nowoczesność. Dlatego projekt opracowany przez agencję Gravite Design z Olsztyna utrzymany został w prostym, minimalistycznym stylu, który ma pomóc w osiągnięciu tego celu.
Już nie tylko Rzeszów
Władze spółki podkreślają, że rezygnacja z heraldycznych elementów Rzeszowa jest nieprzypadkowa. Chociaż lotnisko siłą rzeczy pozostaje ściśle związane ze stolicą Podkarpacia, to w komunikacie prasowym podano, iż komunikacja portu ma być skupiona na całym regionie. Brak herbu miasta w logo ma ułatwić ten proces i wykreować bardziej uniwersalny wizerunek.
– Poprzedni znak graficzny portu lotniczego w Jasionce obowiązywał od 2007 roku i był mocno związany z herbem miasta Rzeszowa. Nowe logo, zdecydowanie poszerza swój obszar – skupia się na całym regionie – czytamy w oficjalnym komunikacie.
Bogata symbolika nowego logo
Mimo że nowa identyfikacja jest utrzymana w prostym i minimalistycznym stylu, autorzy zmiany zadbali o to, aby kryła się z nim bogata symbolika.
Jednym z nowych elementów podkreślających aktualną misję portu lotniczego, oprócz całkowicie nowego sygnetu, jest wkomponowanie w znak informacji o jego patronach. Dopisek „im. Rodziny Ulmów” stał się integralnym elementem podstawowej wersji całej konstrukcji.
Obecność bohaterów z czasów II wojny światowej to nie jedyna nowa symbolika, jaką można odczytać w tym logo. Mateusz Obarek, dyrektor artystyczny z Gravite Design przekonuje, że jest to znak wielowymiarowy.
– Znak lotniska przenosi nas w świat symboliki głęboko zakorzenionej w tożsamości Podkarpacia. To nie tylko symbol lotniska. To emblemat historii regionu i wartości, jakie w nim drzemią, wciąż są aktualne i godne upowszechnienia, jak odwaga, pokój i wolność. Kodujemy tu wieloznaczny przekaz; duch wolności, komfort mobilności oraz determinacja w pokonywaniu barier. Symbolicznie zakodowany w znaku gołąb przypomina o idei pokoju, a jednocześnie nawiązuje do odwagi i poświęcenia rodziny Ulmów – wyjaśnia Obarek.
Rebranding, a wizerunek rzeszowskiego lotniska
Prezes Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów, Adam Hamryszczak, podkreśla, że decyzja o zmianie komunikacji wizualnej i opracowanie nowej symboliki, mają przede wszystkim prezentować lotnisko adekwatnie do rzeczywistości.
– Chcemy, aby aktualna identyfikacja wizualna odzwierciedlała misję spółki, która stale się rozwija i podąża za najnowszymi trendami, nie zapominając o wartościach regionu – mówi Hamryszczak.
Nowe logo może niewątpliwie wspomóc nie tylko komunikację stanu obecnego, ale również wizerunkowy rozwój lotniska. Odpowiednie wykorzystanie projektu i jego konsekwentne użytkowanie to szansa na uspójnienie i poprawę wizualnej komunikacji, a co za tym idzie, także wizerunku podkarpackiego portu.
Źródło: Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów