Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Saint-Gobain odświeża i upraszcza logo marki Isover

Udostępnij ten artykuł

Stare i nowe logo Isover 2022
Należąca do francuskiego koncernu Saint-Gobain marka Isover została poddana wizualnemu liftingowi, w ramach którego przeprojektowano, uproszczono i unowocześniono jej logo.

Isover to izolacje

Isover to jedna z najbardziej znanych marek materiałów izolacyjnych na świecie. Producent jest światowym liderem wśród wytwórców wełny mineralnej, stosowanej w izolacjach budowlanych oraz technicznych w sektorze przemysłowym. Firma należy do francuskiej Grupy Saint-Gobain i od 1999 roku posiada również swój zakład produkcyjny w Polsce, w Gliwicach.

Isover przeprowadza lifting logo

Na stronie właściciela marki, Grupy Saint-Gobain, pojawiła się odświeżona wersja żółto-czarnego znaku. Przeprowadzony zabieg zmienia kompozycję konstrukcji oraz wprowadza nową typografię.

Dotychczasowa stylizacja litery o została usunięta, ale w znaku pozostawiono żółty akcent przenosząc go na początek logo. W nowej wersji przyjmuj on formę sygnetu złożonego z dwóch, nakładających się na siebie kół.

Nowe logo marki Isover 2022
Nowe logo marki Isover.

Nowocześniej, ale mniej charakterystycznie

Nowe logo Isover dzięki odświeżeniu zyskało prostszy, nowocześniejszy wygląd, zachowując jednocześnie dotychczasowe skojarzenia i kolorystykę. Dzięki temu zmiana powinna dość szybko przyjąć się na rynku, a część odbiorców marki może w ogóle jej nie zauważyć.

Modernizacja i chęć dopasowania logo do nowych czasów jest całkowicie zrozumiała. Problem w tym, że uzyskany efekt dość znacznie zmniejszył unikalność wcześniejszego znaku. Charakterystyczna stylizacja litery o została zastąpiona prostym, schematycznym i niewyszukanym połączeniem dwóch kół.

Aby mieć pełny obraz sytuacji, trzeba tutaj dodać, że podobnemu zabiegowi poddano równocześnie inne marki Saint-Gobain z grupy Gypsum – British Gypsum, Gyproc, Rigips i Placo. Ich symbole również przeprojektowano w podobny sposób, używając tego samego schematu i typografii. Bliźniacza stylistyka ma podkreślać przynależność do Grupy i budować pewną spójność między różnymi brandami francuskiego koncernu.

Odświeżone znaki innych marek koncernu Saint-Gobain
Odświeżone znaki niektórych innych marek koncernu Saint-Gobain.

O ile całkowicie rozumiem podejście Francuzów do standaryzacji różnych swoich marek, o tyle wciąż uważam, że mimo wszystko można było pokusić się o więcej unikalności w tych znakach.

Moim zdaniem na przeprowadzonej zamianie szczególnie traci Isover. Dotychczasowe logo warto było odświeżyć, jednak sposób w jaki to zrobiono nie wprowadził do znaku nic więcej oprócz jego prostszego wykonania. A jednocześnie wiele zabrał.

Nie da się ukryć, że koła w takiej lub podobnej postaci, są jednym z najczęściej stosowanych motywów w sytuacjach, gdy marka nie ma pomysłu na atrakcyjne przedstawienie własnego znaku. Tak to trochę odbieram. Czy zatem projektantom pracującym nad tymi identyfikacjami rzeczywiście zabrakło weny twórczej, aby tym i ewentualnie przyszłym znakom Grupy nadać więcej charakteru?

KK

Źródło: Logonews, Saint-Gobain
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News