Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Sandisk wkroczył w nowy rok z odświeżoną identyfikacją wizualną

Udostępnij ten artykuł

Rebranding Sandisk - nowe logo
Globalny producent słynący z kart pamięci pod koniec ubiegłego roku zaprezentował nowe logo i całkowicie odmienioną identyfikację marki. Projekt ma przygotować markę na wkroczenie w nową erę i odważne wejście w przyszłość.

Logo wymagające przyszłościowego odświeżenia

Jak mówi Joel Davis, wiceprezes ds. kreatywności w Sandisk, marka istniej od późnych lat 80-tych. Od swojego powstania firma zdołała wypracować sobie miano światowego lidera w dziedzinie przenośnych pamięci i jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek technologicznych świata.

Chociaż władze korporacji uważają, że dotychczasowe logo pozostaje bardzo dobrym znakiem, to uznano, iż obecny czas jest najlepszym momentem na jego odświeżenie. Zmiana ma przygotować markę na nowe czasy i wyraźnie zakomunikować jej innowacyjny charakter oraz gotowość do podejmowania nowych technologicznych wyzwań.

Od piksela do innowacyjnej przyszłości

Nowa identyfikacja wizualna Sandisk jest inspirowana przyszłością oraz różnorodnymi sposobami wykorzystywania danych. Punktem wyjścia dla nowego logo był zaś pojedynczy piksel.

– Nowy znak Sandisk został zaprojektowany w taki sposób, aby uosabiać innowacyjność. Czyste linie i minimalistyczny design logo odzwierciedlają szybkość oraz wydajność technologii Flash. Kultowa otwarta litera D łączy się ze świeżą, pikselową literą S, symbolizując współpracę i partnerstwo, kształtując przyszłość technologii. Dzięki zarówno pionowym, jak i poziomym reprezentacjom, znak wymyka się ograniczeniom – czytamy w oficjalnym komunikacie Sandisk.

Nowe logo Sandisk
Nowe logo Sandisk 2025
Prezentacja logo Sandisk
Nowe logo Sandisk. Źródło: Sandisk.
Sandisk rebranding - nowa identyfikacja wizualna
Sandisk zmienia identyfikację wizualną. Źródło: Sandisk.

Technologiczny innowator Sandisk

Sandisk zamierza skupić się na komunikowaniu marki w taki sposób, aby była jednoznacznie kojarzona z technologicznym innowatorem. Według władz koncernu dotychczasowe rozwiązania wizualne ograniczały takie możliwości.

Od przełomu 2024 i 2025 roku Sandisk sukcesywnie wdraża odświeżoną identyfikację wraz z nowym logo, które pojawi się na produktach i wszystkich kanałach komunikacji marki.

Źródło: Sandisk, Fast Company
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu Odświeżenie