Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Shutterstock na fali. Rebranding ma podkreślić wpływ na branżę

Udostępnij ten artykuł

Porównanie starego i nowego logo Shutterstock - rebranding
Jeden z największych banków zasobów dla kreatywnych profesjonalistów, zakomunikował zmianę marki i zaprezentował odświeżoną identyfikację wizualną.

Na początku bieżącego roku Shutterstocka i Getty Images ogłosiły planowane połączenie dwóch wiodących serwisów stockowych na świecie.

W połowie roku ogłoszona decyzja przełożyła się na dużą zmianę marki Shutterstock. Portal słynący z bogatej oferty materiałów stockowych, wykorzystywanych w pracy kreatywnej przez tysiące twórców na całym świecie zaprezentował swoje nowe oblicze.

Nowe logo Shutterstock podkreśla wpływ platformy na twórców

Platforma Shutterstock na przestrzeni wielu lat istnienia logo zmieniała już kilkukrotnie. Dotychczasowy znak wykorzystywany był od 2012 roku, a jego charakterystycznym elementem, poza kolorami, była litera „o”, która miała kojarzyć się z aparatem fotograficznym.

Nowe logo Shutterstock, zaprezentowane w ostatnich dniach zostało oparte na kroju Haffer i również akcentuje tę samą literę, lecz tym razem ozdobioną rozchodzącymi się w górę i w dół „falami”. Motyw ten ma symbolizować oddziaływanie marki na pracę projektantów, jak również rosnący jej wpływ na kreowanie branży i przewija się przez całą odświeżoną identyfikację wizualną platformy.

Nowe logo Shutterstock z 2025 roku
Nowe logo Shutterstock na białym tle
Motyw fali w nowej identyfikacji Shutterstock

Minimalizm i mieszanka barw

Kolorystyka nie tylko znaku, ale i całej reszty elementów komunikacji wizualnej uległa modyfikacji – kolory czerwony i szary występujące dotychczas w logo zostały zastąpione minimalistyczną czernią. Paleta kolorów nowej identyfikacji jest bardziej rozbudowana – przeważające neutralne barwy uzupełniono o żywsze odcienie koloru czerwonego, pomarańczowego, fioletowego, zielonego i błękitnego.

Nowe hasło Shutterstock "Fuel great work" w formie grafiki
Wizualizacja nowych materiałów wizualnych platformy Shutterstock
Prezentacja nowej identyfikacji wizualnej Shutterstock

Kreatywny partner nadający kierunek

Rebranding Shutterstock ma na celu wzmocnienie pozycji jako kreatywnego partnera w procesie twórczym, a także wyeksponowanie potencjału i bogactwa zasobów platformy. Zaktualizowana strategia marki kładzie nacisk na pomoc użytkownikom w szybkim i bardziej efektywnym tworzeniu projektów wysokiej jakości. Jednym ze środków prowadzących do realizacji tych planów ma być zwiększone wykorzystanie modułowych i zintegrowanych rozwiązań oraz narzędzi opartych na AI.

Nowym hasłem przewodnim został claim „Fuel great work”, co można rozumieć jako wsparcie w uzyskiwaniu świetnych efektów.

Źródło informacji i ilustracji: Shutterstock
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu Rebranding