Szukaj

Reklama

Sieć marketów Chata Polska unowocześnia komunikację marki

Rebranding sklepów Chata Polska 2022
Sieć marketów spożywczych Chata Polska przy okazji 25-lecia istnienia zmienia koncepcję brandingu i rozpoczyna szerokie działania związane z przemodelowaniem sklepów. W wyniku zmian na sklepach już niedługo pojawi się nowe logo.
Reklama

Rozwój sieci i marki

Chata Polska to występująca w siedmiu regionach Polski sieć sklepów spożywczych, posiadająca 370 placówek. Szczególnie popularna jest w województwie wielkopolskim.

Sieć prowadzona jest w modelu franczyzowym i wyróżnia się szeroką ofertą polskich lokalnych produktów. Podjęte działania rozwojowe wprowadzą szerszą gamę oryginalnych produktów z całego świata oraz dania gotowe własnej produkcji. Szybkie w przygotowaniu posiłki są produkowane i dostarczane przez należącą do spółki manufakturę ABC Kuchnia.

Rebranding i nowa identyfikacja wizualna

W dniu obchodów 25 rocznicy działalności zaprezentowano nową koncepcję marki, placówek, a także nowe logo sieci, które ma wspomóc modernizację wizerunku.

Z nowego znaku usunięto postać łowiczanki, która podkreślała ludowy i tradycyjny charakter oferowanych produktów. Wzór znacznie uproszczono i nadano mu bardziej nowoczesny styl, aby w bardziej dopasowany do współczesności sposób komunikował ważne dla marki wartości: jakość polskiej żywności, kooperację z lokalnymi dostawcami, a także bliski kontakt z klientem i jego obsługę.

Nowa identyfikacja wizualna sklepów Chata Polska będzie wdrażana wraz z remodelingiem placówek, który rozpocznie się na początku przyszłego roku.

Chata Polska dostosowuje logo do współczesnych czasów

Jak przekazuje Maciej Mitoraj, dyrektor ds. komercyjnych sieci, odświeżony znak jest elementem dopasowywania dotychczasowego języka wizualnego marki do aktualnych trendów i zwyczajów – Zmieniają się kody wizualne towarzyszące zdrowej, lokalnej, wartościowej żywności, ale jest ona dla konsumenta ważniejsza niż kiedykolwiek. W czasie, w którym sieć powstawała takim kodem była ludowość, teraz jest nim prostota, czystość i przejrzystość brandingu. Postanowiliśmy zachować kolorystykę i dokonać syntezy znaczeń obecnych w poprzednim logo, jednocześnie nadając nowemu świeżości i współczesnego charakteru.

Nowe logo sieci marketów Chata Polska
Prezentacja nowego logo Chata Polska

Zmienione logo jest skoncentrowane przede wszystkim na słowie Chata. Łącznikiem między nowym i starym znakiem, odwołującym się do bliskich marce wartości, jest za to trójkolorowa markiza, charakterystyczna dla zadaszeń rynków i targowisk. Zgodnie z oficjalnym komunikatem, została ona wyprowadzona z wcześniej używanego łowickiego, pasiastego wzoru.

Symbol został utrzymany w minimalistycznej, nowoczesnej stylistyce, na którą składa się między innymi prosta typografia, mniejsza ilość szczegółów i zredukowana liczba kolorów.

Mimo większej ogólnej przejrzystości nie da się jednak nie zauważyć konstrukcyjnego błędu jakim jest umiejscowienie drugiego członu nazwy marki. Jego kompozycja sprawia, że nawet w normalnej wielkości całego logo jest słabo widoczny, ale prawdziwe problemy pojawią się dopiero w zmniejszonych wymiarach.

Za rebranding Chaty Polskiej odpowiada agencja TouchIdeas, której powierzono przeprowadzenie całego procesu.

Źródło: Chata Polska
Skomentuj artykuł
3 Komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
A.Mason
A.Mason
27 października 2022 02:23

Zobaczywszy nowe logo próbowałem sobie przypomnieć, co to za firma CHATAI :)

Jeśli nowoczesność ma polegać na zrobieniu logotypu w formie tekstu, to ja zaczynam się czuć jak stary tetryk. Nie wiem czy pisałem to już gdzieś tutaj – jedyna korzyść z tej pseudo nowoczesności jest taka, że graficy projektujący plakaty, nie będą musieli kombinować z ułożeniem jakoś logotypów ;D

Daniel Nalepka
Daniel Nalepka
11 listopada 2022 21:18
Odpowiedz użytkownikowi  A.Mason

Żeby jeszcze typografia w tych nowoczesnych logotypach stała na wysokim poziomie…

Daniel Nalepka
Daniel Nalepka
11 listopada 2022 21:18

Jakby nie można jako sygnetu dać chaty… Może i oklepane, ale markiza kojarzy mi się z rynkiem amerykańskim, nie polskim.