Szukaj

Reklama

SKM SAR wdraża nową identyfikację

Reklama

Rebranding SKM SAR nie jest w sumie tematem zbyt aktualnym, bo ten kto śledzi na bieżąco zmiany w świecie logo, nowy znak stowarzyszenia mógł zobaczyć już w czerwcu 2013 roku. Jednak dopiero teraz została wdrożona i zaprezentowana cała reszta systemu, który chciałbym krótko przedstawić, ze względu na zaprezentowane materiały.

rebranding-nowe-logo-skm-sar

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR jest organizacją zrzeszającą różnego rodzaju przedsiębiorstwa zajmujące się efektywną komunikacją marketingową i świadczące usługi w tym obszarze. Aktualnie do zrzeszenia należą 82 podmioty.

akcydensy-nowe-logo-skm-sar

Nowy system identyfikacji wizualnej opracowała agencja UVMW z Warszawy. Aktualne logo SKM SAR jest prostą, dwubarwną konstrukcją opartą w głównej mierze na logotypie. Czerwony kolor dodaje projektowi nieco życia w porównaniu z poprzednim, równie prostym znakiem. Sama agencja nowe logo opisuje w następujący sposób:

„Idea znaku odnosi się wprost do świata reklamy, jej języka, estetycznych zabiegów, pozytywnych i negatywnych działań, szumu jaki tworzy (clutter – hałas reklamowy). Znak buduje silny wizerunek profesjonalnej organizacji branżowej, nie konkuruje jednak z wizerunkiem firm stowarzyszonych w SKM SAR. Otwarta formuła identyfikacji pozwala na jej szerokie zastosowanie zarówno w materiałach firmowych stowarzyszenia jak i reklamach.”

nowe-logo-skm-sar

Projekt jest rzeczywiście prosty i estetyczny. Mam jednak pewne wątpliwości co do szerokiego zastosowania w różnych sytuacjach. Warto zwrócić uwagę na to, że rozwinięcie skrótu jest stosunkowo niewielkie w relacji do głównego elementu logo jakim jest nazwa organizacji. Także punkty układające się w linię oddzielającą rozwinięcie są dosyć niewielkich rozmiarów. Przy dużych pomniejszeniach może zatem wystąpić problem z czytelnością znaku. Zresztą pomniejszenie to, wcale nie musi być takie duże, aby „dopiski” traciły wyrazistość.

aplikacje-nowe-logo-skm-sar

Moim zdaniem jest to największa wada nowego logo, którą warto byłoby dopracować. Zastanawia mnie również skrajny minimalizm tego projektu. Z jednej strony prostota to plus, z drugiej – tak bardzo okrojone projekty ciężko będzie czymkolwiek wyróżnić. Zamiast być jedynymi w swoim rodzaju stają się niejako jednymi z wielu.

nowe-logo-skm-sar-biuro

Zestawiając dwa znaki SKM SAR dochodzę do wniosku, że rebranding wprowadza pewien powiew świeżości i nadaje całemu systemowi wizualnemu nowe życie. Proces zmiany wydaje się więc całkiem uzasadniony i pożyteczny. Jednak mimo to, patrząc tylko i wyłącznie na nową propozycję dla zrzeszenia czegoś mi brakuje. Jakiegoś wyróżnika, który pozwoliłby bardzo łatwo zapaść znakowi  w pamięci odbiorcy. Ale być może to tylko moje własne odczucia.

Skomentuj artykuł
1 Komentarz
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze