Odświeżenie w jubileuszowym momencie
To drugie podejście do odświeżenia wizerunku marki w ostatnich latach. Poprzedni rebranding Tripadvisor miał miejsce na początku 2020 roku, tuż przed wybuchem globalnej pandemii, co ograniczyło jego potencjał. Pięć lat później, przy okazji obchodów 25-tej rocznicy powstania serwisu, firma zdecydowała się na kolejny tego typu zabieg, tym razem stawiając na wyważoną ewolucję.
Głównym założeniem strategicznym, które przyświecało zmianom, było oddanie głosu społeczności platformy. Firma uznała, że autentyczne historie, zdjęcia i opinie podróżników są jej największą wartością, dlatego to właśnie treści tworzone przez użytkowników stały się fundamentem dla nowej strategii i odświeżonej tożsamości wizualnej.
Nowe logo Tripadvisor to kosmetyczne modyfikacje?
Charakterystyczny sygnet marki – sowa nazwana Ollie – pozostał praktycznie niezmieniony. W mediach społecznościowych Tripadvisor komunikowano, że maskotka przeszła serię „zabiegów medycyny estetycznej”, co w rzeczywistości okazało się żartobliwym opisem kosmetycznych korekt.


Nowe logo Tripadvisor nie jest już zamknięte w zielonym okręgu. Takie uwolnienie znaku ma symbolizować większą swobodę marki i zwiększyć możliwości jego wykorzystywanie w praktyce.
Prawdopodobnie największa nowością w sferze logo jest nadanie sowie dynamiki. Wizerunek ptaka zyskał ekspresję i efekt animacji. Oczy mogą spoglądać w różnych kierunkach, co ma być wykorzystywane w materiałach wizualnych.



Wzmocniona, wyrazista kolorystyka
Zmieniono także wiodący kolor marki oraz paletę barw uzupełniających. Dotychczasową, zgaszoną zieleń zastąpiono bardziej jaskrawym, dobranym przede wszystkim pod zastosowania cyfrowe, odcieniem nazwanym „Trip Green”.
Nowa identyfikacja wizualna Tripadvisor wprowadza ponadto kolory towarzyszące wiodącej barwie, takie jak „Trip Pine” (głęboka zieleń zastępująca czerń) oraz „Trip White” (biel dla wzmocnienia przejrzystości).
Zauważalną nowością jest również dynamiczna paleta barw uzupełniających. Projektanci wyłonili je z wybranych przez siebie zestawów zdjęć opublikowanych przez użytkowników.
Intensywna paleta kolorów prezentuje się atrakcyjnie na ekranach urządzeń, jednak wierne odwzorowanie poszczególnych barw w druku może stanowić wyzwanie. Należy jednak pamiętać, że Tripadvisor to marka funkcjonująca głównie w internecie, dlatego potencjalne problemy z drukiem nie powinny zaszkodzić jej skutecznemu kreowaniu.
Autentyczność podróży w centrum identyfikacji
Bazowym elementem, definiującym nową strategię marki, jest oparcie komunikacji na treściach użytkowników. Prawdziwe, często nieidealne zdjęcia i autentyczne cytaty z recenzji posłużyły za materiały do zaprezentowania odświeżonego systemu wizualnego.









Wizualna ewolucja częścią większej strategii
Odświeżenie wizerunku Tripadvisor to nie tylko zmiana dotychczasowej estetyki, ale również zewnętrzny przejaw szerszych działań prowadzonych wewnątrz firmy. Transformacja obejmuje odświeżenie aplikacji, doskonalenie wykorzystania sztucznej inteligencji oraz plany uruchomienia w trzecim kwartale 2025 roku globalnego programu członkowskiego.
Wszystkie te działania mają na celu wzmocnienie pozycji marki jako miejsca, które nie tylko agreguje opinie, ale także inspiruje i ułatwia planowanie mniejszych i większych wypraw.
Za opracowanie nowej tożsamości wizualnej odpowiada agencja kreatywna Koto Studio.
Źródła informacji: Tripadvisor, Fast Company, Design Alley, Creative Bloq
Źródła ilustracji: Tripadvisor, Koto Studio