Wiodący dostawca polskich produktów
Spiżarnia to jedna z największych polskich firm dostarczających polskie artykuły FMCG do sklepów Europy zachodniej. Spółka operuje głównie na Wyspach Brytyjskich, w Holandii, Belgii, Niemczech, Austrii i Francji, czyli w krajach, gdzie mieszka najwięcej Polaków.
Z lubelskiego centrum dystrybucyjnego każdego dnia wyruszają tysiące produktów do zagranicznych magazynów i ponad 1100 współpracujących sklepów. Obecnie w firmie pracuje ponad 500 osób.
Rozwój działalności wymusza rozwój marki
Wraz ze wzrostem firmy i stale zmieniającymi się potrzebami klientów, kierownictwo powzięło decyzję o odświeżeniu dotychczasowego wizerunku. Funkcjonujące do tej pory okrągłe logo Spiżarni przestało odpowiadać kreowanemu wizerunkowi.
Nowe logo to znacznie prostsza konstrukcja, złożona z trapezu i prostokąta o zaokrąglonych rogach, w który wpisana jest nazwa marki. Kształt znaku ma przede wszystkim wywoływać skojarzenia z magazynem i samochodem ciężarowym, ale jego forma, według zamysłu autorów, ułatwi również posługiwanie się logo w codziennych sytuacjach.
Ponadto jednym z najważniejszych celów przeprojektowania było także opracowanie wzoru, który odda nowoczesny charakter Spiżarni.
Zarówno logo, jak i odświeżony system wizualny, zostały oparte na praktycznie takiej samej kolorystyce, którą firma wykorzystywała przed zrealizowaną zmianą. Zabieg ten pomoże odbiorcom szybciej przyzwyczaić się do zmienionych szat marki, a jednocześnie jest elementem podtrzymującym historyczną spójność.
Nowa identyfikacja Spiżarni już funkcjonuje
Firma poinformowała, że zmiany w praktyce będą wdrażane stopniowo. Spółka planuje kompleksowo odświeżyć cały system identyfikacji, w tym przede wszystkim stronę internetową, obecność w social mediach, własną platformę sprzedażową oraz wszelkie materiały promocyjne.
Nowe logo Spiżarni pojawiło się już na koszulkach sponsorowanego przez przedsiębiorstwo klubu piłkarskiego Motor Lublin, który po 32 latach awansował w tym sezonie do rozgrywek polskiej Ekstraklasy.
Rebranding przeprowadzono we współpracy z lubelską agencją ROmedia.
Źródło: Spiżarnia, ROmedia