Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Spiżarnia odświeża identyfikację wizualną. Nowe logo ma oddawać nowoczesność marki

Udostępnij ten artykuł

Rebranding Spiżarnia - nowe logo 2024
Dystrybutor polskich produktów spożywczych i chemiczno-kosmetycznych, dostarczający je do zagranicznych sklepów, zaprezentował odświeżoną identyfikację wizualną. Nowe logo marki Spiżarnia jest symbolicznym początkiem kolejnego etapu rozwoju przedsiębiorstwa.

Wiodący dostawca polskich produktów

Spiżarnia to jedna z największych polskich firm dostarczających polskie artykuły FMCG do sklepów Europy zachodniej. Spółka operuje głównie na Wyspach Brytyjskich, w Holandii, Belgii, Niemczech, Austrii i Francji, czyli w krajach, gdzie mieszka najwięcej Polaków.

Z lubelskiego centrum dystrybucyjnego każdego dnia wyruszają tysiące produktów do zagranicznych magazynów i ponad 1100 współpracujących sklepów. Obecnie w firmie pracuje ponad 500 osób.

Rozwój działalności wymusza rozwój marki

Wraz ze wzrostem firmy i stale zmieniającymi się potrzebami klientów, kierownictwo powzięło decyzję o odświeżeniu dotychczasowego wizerunku. Funkcjonujące do tej pory okrągłe logo Spiżarni przestało odpowiadać kreowanemu wizerunkowi.

Nowe logo to znacznie prostsza konstrukcja, złożona z trapezu i prostokąta o zaokrąglonych rogach, w który wpisana jest nazwa marki. Kształt znaku ma przede wszystkim wywoływać skojarzenia z magazynem i samochodem ciężarowym, ale jego forma, według zamysłu autorów, ułatwi również posługiwanie się logo w codziennych sytuacjach.

Ponadto jednym z najważniejszych celów przeprojektowania było także opracowanie wzoru, który odda nowoczesny charakter Spiżarni.

Zarówno logo, jak i odświeżony system wizualny, zostały oparte na praktycznie takiej samej kolorystyce, którą firma wykorzystywała przed zrealizowaną zmianą. Zabieg ten pomoże odbiorcom szybciej przyzwyczaić się do zmienionych szat marki, a jednocześnie jest elementem podtrzymującym historyczną spójność.

Nowe logo marki Spiżarnia 2024
Logo Spiżarni na bilboardzie
Magazyny Spiżarnia - nowa identyfikacja wizualna
Nowe logo Spiżarni - wersja pionowa
Logo Spiżarnia na koszulkach Motoru Lublin

Nowa identyfikacja Spiżarni już funkcjonuje

Firma poinformowała, że zmiany w praktyce będą wdrażane stopniowo. Spółka planuje kompleksowo odświeżyć cały system identyfikacji, w tym przede wszystkim stronę internetową, obecność w social mediach, własną platformę sprzedażową oraz wszelkie materiały promocyjne.

Nowe logo Spiżarni pojawiło się już na koszulkach sponsorowanego przez przedsiębiorstwo klubu piłkarskiego Motor Lublin, który po 32 latach awansował w tym sezonie do rozgrywek polskiej Ekstraklasy.

Rebranding przeprowadzono we współpracy z lubelską agencją ROmedia.

Źródło: Spiżarnia, ROmedia
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News