Startujemy!

wydarzenie startujemy

Miło mi poinformować, że dzisiaj pojawiło się w sieci nowe miejsce poświęcone szeroko pojętemu brandingowi. Moim głównym zadaniem, które sobie postawiłem, jest przybliżać informacje ze świata marek, rebrandingu, identyfikacji wizualnych i wszystkich aspektów, które się z tym łączą.

Mam nadzieję, że forma strony sprzyja szybkiemu przeglądaniu ciekawych informacji. Zależało mi również na tym, aby Czytelnicy mogli aktywnie uczestniczyć w tworzeniu tego miejsca. Pojawiają się więc możliwości komentowania wpisów, czy dzielenia się nimi na Facebook’u. Z czasem postaram się zwiększać interaktywność strony.

branding_monitor_logo

Póki co większość wpisów pochodzi jeszcze ze strony Cristoforo.pl, która dała początek temu serwisowi. Wkrótce wspomniana strona zostanie zamknięta, a działalność czasowo zawieszona. Liczę, że wszyscy, którzy śledzili wydarzenia związane z Cristoforo, równie chętnie będą mi towarzyszyć na stronie Branding Monitor.

A co na niej będzie?

Na początku wpisy planuję podzielić na trzy główne kategorie: Logostorie, Rebrandingi i Versarium.

Logostorie, to krótkie historie różnych logo, tych znanych, jak i tych mniej popularnych. Zagranicznych, jak i rodzimych, młodych i tych, które mają już za sobą bogatą historię. Będę wybierać najciekawsze i przedstawiać je na tym blogu.

Drugim działem będą rebrandingi, który aktualnie jako jedyny posiada wpisy (z poprzedniej strony). Ta część powinna być dobrze znana tym, którzy wcześniej czytywali artykuły na Cristoforo. Przedstawiać w niej będę metamorfozy identyfikacji wizualnych jakie przeprowadzają przedsiębiorstwa.

Pojawi się także jeszcze jeden dział – Versarium. Od słowa versus (z łac. kontra) oznaczający konfrontację, pojedynek. Wpisy w tej części będą zestawiać ze sobą po dwa, czasami trzy różne logo, identyfikacje wizualne, czy rodzaje prowadzonych kampanii różnych firm. Mam nadzieję, że pomysł się przyjmie na dłużej i spodoba się Odwiedzającym.

Dodatkową kategorią będą Wydarzenia, w której będą publikowane różne informacje, nie tylko dotyczące świata brandingu, które nie są bezpośrednio powiązane z żadną z powyższych kategorii.

Wszelkie uwagi, wskazówki, propozycje, konstruktywna krytyka, ale i słowa uznania mile widziane ;)

Zapraszam do lektury, regularnych odwiedzin i komentowania wpisów.
Krzysztof Karaś