Szukaj

Reklama

Świat zwierząt zatrząsł się w posadach

Rebranding Animal Planet - nowe logo 2018
Reklama

Jeden z najpopularniejszych na świecie telewizyjnych kanałów przyrodniczych zaprezentował nową formę swojego logo. Animal Planet w przeprojektowanej wersji powtórnie umieszcza słonia, ale zupełnie rezygnuje z dotychczas stosowanej kolorystyki.

Ostatnia zmiana identyfikacji kanału miała miejsce w 2008 roku i wprowadzała dość śmiałą konstrukcję złożoną jedynie ze stylizowanych liter. Wiele osób nie mogło wtedy pogodzić się z decyzją, która spowodowała usunięcie z logo wizerunku słonia. Mimo zastosowania zbliżonej kolorystyki, łagodzącej nieco drastyczność modyfikacji, można było powiedzieć, że mieliśmy do czynienia z małą rewolucją. Tym razem mamy do czynienia z rewolucją totalną.

Ewolucja znaków Animal Planet od 1996 roku
Ewolucja logo Animal Planet

Nowe logo do poprzednika nie nawiązuje praktycznie w niczym. Projektanci z agencji Chermayeff & Geismar & Haviv zaproponowali zupełnie nowe otwarcie stosując błękitno-czarno-białą paletę barw, uproszczone liternictwo i dość nietypowy wizerunek największego lądowego ssaka. Ten rebranding musi zostać zauważony przez każdego telewidza Animal Planet, nawet jeśli nie jest on obserwatorem przywiązującym zbyt dużą wagę do szczegółów. Zapewne przez wielu będzie negowany i odrzucany, a jeśli stacja nie postara się o dobrze przygotowaną kampanię informacyjną, to niejednemu odbiorcy może nieźle namieszać w głowie.

Nowe logo Animal Planet 2018

Wizualizacja logo Animal Planet po zmianie

Animal Planet rebranding 2018 - wizualizacje logo

Nowe logo Animal Planet na plecaku

Zdjęcie z nowym logo Animal Planet 2018

Identyfikacja wizualna Animal Planet 2018

Plakaty z nowym logo kanału

Logo Animal Planet 2018 i pies

Animal Planet - rebranding i nowe logo

Rebranding Animal Planet sam w sobie wielkim zaskoczeniem raczej nie jest, ale już zupełną niespodzianką okazał się dla mnie kierunek tego przeprojektowania. Przyznam, że ciężko jest mi zaakceptować nową tożsamość stacji. Fanem znaku wprowadzonego dziesięć lat temu na pewno nie byłem, ale uważam, że jego modyfikacja nie powinna była polegać na tak radykalnej zmianie kolorystyki.

Chociaż technicznie nie ma się do czego przyczepić, to nowy przekaz kreowany przez tę konstrukcję traktuję jako co najmniej zastanawiający. Jego utrwalenie wśród odbiorców będzie wymagało dużego wysiłku i wiele czasu.

Niebieski słoń jest być może czymś wyjątkowym i nietypowym, ale także czymś sztucznym i nienaturalnym. Tym bardziej, że jest to słoń „skaczący”, kojarzący się bardziej z grą i zabawą, niż naturą. Wykorzystana barwa być może ma nawiązywać do „błękitnej planety”, jednak patrząc na materiały wizualizujące zalążki nowej identyfikacji, uważam, że nie komponuje się to ze światem zwierząt, będącym głównym obiektem zainteresowania tej marki. W moim odczuciu występuje tu pewne nie do końca zrozumiałe niedopasowanie. Koncepcja jest nietypowa i zaskakująca, ale czy powinna być aż tak oderwana od dotychczasowego dorobku?

Źródła: Brand New, El poder de las ideas, Logopedia

Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
5 Komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Robert A. Mason
Robert A. Mason
18 października 2018 12:36

Poprzednie logo bardzo podobało mi się w formie, brakowało mi tylko jakiegoś zwierzęcia, bo sam napis przywodził mi na myśl programy dla dzieci, a nie programy o zwierzętach. Nowa wersja… no cóż… Chyba już to pisałem kiedyś – nie rozumiem tego trendu nadmiernego upraszczania logo powodującego, że wszystkie wyglądają tak samo.

poland :)
poland :)
18 października 2018 20:01

nie , to już nie to samo … już nie poznaje tego kanału , stare logo wystarczyło by zmodyfikować , lub jeżeli nazwa to animal planet – planeta zwierząt – to najlepszym logiem mogła by być kulka symbolizująca planetę i wystające z niej kontury różnych zwierząt np : żyrafa , słoń itp. i do tego napis , to logo kojarzy mi się z logiem jakiegoś przedszkola , a nie potężnego kanału …

Michał Ziółkowski
Michał Ziółkowski
23 listopada 2018 12:11

Bardzo podoba mi się nowe logo. Wygląda świeżo i nowocześnie. Wróciłbym tylko do zielonej kolorystyki, aby bardziej nawiązywało do tego, co było przez lata.
P.S. Nie odbierałem tego słonia jako skaczącego, ale raczej przysłoniętego przez planetę :).

poland :)
poland :)
30 listopada 2018 18:27
Odpowiedz użytkownikowi  Michał Ziółkowski

zgadzam się z Tobą , mogło być zielone … szkoda

poland :)
poland :)
30 listopada 2018 18:26

comment image

w internecie pojawiły się przecieki nowej indefikacji makita … mi sie podoba :)