Nowa marka na nowe czasy
Światowa Organizacja Turystyki to agencja działająca w ramach ONZ, której celem jest powszechna promocja i rozwój turystyki, zgodnie z agendą ONZ. W wyniku przeprowadzonych analiz rynkowych i wewnątrzorganizacyjnych podjęto decyzje o głębokich zmianach w funkcjonowaniu organizacji, których efektem jest szeroki rebranding i zmiana dotychczasowej marki.
Zmiana UNWTO w UN Tourism ma pomóc wykreować wizerunek globalnej agencji, której centralną aktywnością jest łączenie ludzi za pomocą turystyki, prowadzenie edukacji turystycznej, promocji szeroko pojętego ruchu, napędzanie innowacji i wspieranie zrównoważonego rozwoju turystyki.

Pierwszy człon w postaci liter „UN” ma podkreślić przynależność do Organizacji Narodów Zjednoczonych, jako „globalnej organizacji o charakterze altruistycznym” z dobrze rozpoznawalnym i utrwalonym wizerunkiem.
Bardziej przystępna nazwa i komunikacja marki
Uwypuklenie w nazwie nowej marki akcentu turystycznego to oczywiste działanie w kierunku budowania jednoznacznych skojarzeń i ułatwienia prowadzenia narracji marki skupionej wokół podróżowania. Zmiana upraszcza przekaz, dzięki czemu UN Tourism ma stać się marką łatwą w komunikacji, zrozumieniu i zapamiętywaniu.
Nowe logo UN Tourism oparte na koncepcji Pangei
Kolejnymi elementami zmiany Światowej Organizacji Turystyki jest nowy symbol wraz z identyfikacją wizualną.
Nowy znak UN Tourism został stworzony z dwóch elementów – symbolu z wizerunkiem człowieka w ruchu oraz nazwy marki umieszczonej poniżej.


Projektanci z Interbrand, odpowiedzialni za cały rebranding organizacji, stworzyli znak, w którym zrezygnowano z tradycyjnego przedstawienia kuli ziemskiej. Zamiast niej nowe logo UN Tourism przedstawia proces „kształtowania się Pangei”, którego centralnym punktem jest człowiek. Taka forma znaku ma odzwierciedlać dynamiczny charakter turystyki oraz stawianie ludzi na pierwszym miejscu.






W nowej identyfikacji organizacji wykorzystano ponadto motywy siatki współrzędnych, odświeżono typografię, motywy graficzne i inne elementy wizualne komunikacji marki.
Budowa nowego wizerunku
Wdrożenie zaprezentowanych zmian ma nastąpić w ciągu kilku miesięcy i objąć wszystkie punkty kreowania marki, poczynając od kanałów cyfrowych. Po zmianach na stronie internetowej organizacji, w mediach społecznościowych i internetowych biuletynach, proces przeprojektowania obejmie przestrzenie fizyczne, wydarzenia, materiały tradycyjne i całą resztę identyfikacji.
Rebranding UNWTO przeprowadziła agencja Interbrand.
Źródło: UN Tourism