Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Teatr Polski w Bielsku-Białej z nowym logo

Udostępnij ten artykuł

Teatr Polski w Bielsku-Białej zaprezentował kilka dni temu na swoim profilu Facebook nowy projekt logo, którym będzie się posługiwał. Zmiana jest konkretna, lecz pozostawiono czarno-białą kolorystykę.

rebranding-teatr-polski-bielsko-biala

Nowe logo Teatru Polskiego jest bez wątpienia dużo lepsze niż wcześniejszy znak. Proste, czytelne, eleganckie i nowoczesne. Jak czytamy na oficjalnym profilu FB placówki, właśnie takie skojarzenia miało wywoływać:

„Znak ma być rozpoznawalny, wyrazisty. Jego prostota i nowoczesność ma przełamywać stereotyp myślenia o teatrze, jako o tradycyjnej instytucji zobowiązującej do odpowiednio sformatowanego myślenia o sztuce, tradycji, kulturze.”

Myślę, że nowe logo można ze spokojnym sumieniem dokładnie tak interpretować, bez poczucia jakiegokolwiek dorabiania sztucznej symboliki.

nowe-logo-teatru-polskiego-bielsko-biala

Czy jest jednak w nowym znaku coś do czego można mieć pretensje? Gdyby się uprzeć, można doczepić się trochę użytej typografii logotypu, gdyż wydaje mi się, że nie do końca zgrywa się z użytym symbolem. Nie jest ona co prawda zupełnie oderwana od stylu sygnetu, ale patrząc na całość odczuwam pewny zgrzyt.

Mimo wszystko rebranding ten należy jak najbardziej uznać za pozytywny. Nawet, jeśli istnieją pewne niedociągnięcia w proporcjach logotypu, to zmiana ta jest bardzo dużym krokiem w dobrą stronę. Przejrzystość i minimalizm to najsilniejsze pozytywne cechy nowego logo Teatru Polskiego w Bielsku-Białej.

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News