Kogut bez nazwy, czyli nowa wersja klubowego herbu
Nowe logo Tottenhamu Hotspur to praktycznie ten sam znak, którego londyńczycy używali do tej pory, jednak pozbawiony nazwy klubu pod kogutem stojącym na piłce. Poza tym uproszczeniem, do klubowego herbu nie wprowadzono istotniejszych modyfikacji.
2 dodatkowe znaki Tottenhamu
Nowymi elementami w identyfikacji wizualnej londyńczyków są za to dwa dodatkowe symbole – odświeżony monogram złożony z liter THFC oraz logo marki Tottenham. Kierownictwo drużyny chce za ich pomocą kompleksowo kreować klubowy wizerunek, rozdzielając sferę typowo piłkarską od marki w pewnym sensie biznesowej.
Dotychczasowy znak przedstawiający szczegółowy zarys granatowego koguta, wprowadzony w 2006 roku, pozostaje oficjalnym klubowym logo, ale towarzyszyć mu będzie jego uproszczona wersja. Celem jej wprowadzenia było uzyskanie możliwości bardziej swobodnego i kreatywnego kreowania marki Tottenham Hotspur.
Kolorystyka, typografia i nowa identyfikacja
Przeprowadzonemu liftingowi wizualnemu towarzyszy także wprowadzenie nowych kolorów uzupełniających oraz odświeżonej typografii. Zabiegi te przeprowadzono z poszanowaniem dotychczasowego dziedzictwa klubu, dlatego stanowią one ewolucyjny rozwój wizualnej tożsamości zespołu i nie wiążą się z żadnymi radykalnymi zmianami.
Jak podano w oficjalnym komunikacie, nowa identyfikacja wizualna Tottenhamu Hotspur została stworzona we współpracy z ponad 300 osobami, wśród których znaleźli się piłkarze, pracownicy i kibice drużyny. Tak szerokie podejście do odświeżenia klubowego wizerunku miało na celu opracowanie projektu, który w pełni odzwierciedli jego rzeczywisty charakter i będzie trafną odpowiedzią na oczekiwania wszystkich środowisk skupionych wokół londyńskiej drużyny.
Źródło ilustracji użytych w artykule: Tottenham Hotspur