Reklama

Tous zmienia strategię, identyfikację wizualną i logo

Rebranding marki Tous - nowe logo
Marka biżuterii znanej z motywu misia zmienia logo usuwając z niego swój charakterystyczny symbol. Firma Tous zaprezentowała nową identyfikację wizualną, która ma podkreślać przemiany zachodzące wewnątrz marki.

Tous – hiszpańska marka biżuterii

Tous jest marką założoną w 1920 roku w Manresie, niedaleko Barcelony przez małżonków Salvadora Tousa Blaviego i Teresę Ponsę Mas. Firma początkowo była niewielkim zakładem zegarmistrzowskim, by po przejęciu przez syna założycieli w 1965 rozwinąć się do znanego dzisiaj w Europie i Amerykach producenta biżuterii.

Miś w logo Tous

Charakterystyczny symbol misia, który do tej pory był znakiem rozpoznawczym firmy towarzyszył marce od 1985 roku. Wtedy właśnie Rosa Oriol, żona syna założycieli, zainspirowała się pluszowym misiem, którego zobaczyła podczas podróży do Włoch. Uznała ona, że delikatność zabawki jest idealnym odzwierciedleniem jej koncepcji zmiany ówczesnego wizerunku marki, która polegała na przekształceniu luksusowego brandu w producenta biżuterii o przystępnych dla większości kobiet cenach.

Nowe logo Tous bez misia
W nowym logo Tous nie ma już charakterystycznego misia

Odświeżony wizerunek i nowe logo Tous, już bez misia

Nowe logo Tous zostało oparte jedynie na prostej, mocnej typografii. W znaku nie znajduje się już utrwalony przez lata miś, ani żaden inny symbol.

Celem obecnego rebrandingu jest ponowna zmiana interpretacji marki, tym razem w brand, który ma się kojarzyć z przebojowością, kreatywnością i wyrażaniem siebie. Firma chce dotrzeć z przekazem do młodszego pokolenia, zdobyć uznanie nowych odbiorców i stać się tym samym marką międzypokoleniową.

Proces ten mają wspomóc podjęte działania, takie jak przeprojektowanie dotychczasowej identyfikacji wizualnej oraz mocniejsze podkreślanie biżuteryjnego charakteru marki. Odświeżony wizerunek będzie komunikowany poprzez spójną dla wszystkich rynków kampanię informacyjno-promocyjną „Tous? Tous.”

Źródła: Tous, Brandemia, Wirtualne Media