Pierwsza komercyjna stacja w Czechach
TV Nova to pierwsza i najchętniej oglądana w Czechach prywatna stacja telewizyjna. Nadawanie rozpoczęła w 1994 roku, a emitowany sygnał dociera także do Polski, dzięki czemu jej odbiór możliwy jest w południowych województwach naszego kraju (dolnośląskie, opolskie, śląskie).
Telewizja bliżej widzów
W tym roku TV Nova świętuje 30 lat działalności, dlatego władze zdecydowały się na przeprowadzenie z tej okazji kompleksowego rebrandingu. Oprócz zmian wizualnych, przyjęto także nową strategię działania, której głównym założeniem jest zbliżenie się do publiczności poprzez lepszy kontakt z widzami czy zmianę tonu komunikacji.
Odświeżone nawiązanie do przeszłości
Ważnym elementem procesu było również opracowanie zupełnie nowej identyfikacji wizualnej z nowym logo na czele. Warto zauważyć, że zaprezentowany znak czeskiej stacji TV Nova, chociaż znacznie odmienny od dotychczasowego, nie jest całkowicie nowym wzorem. Symbol z podobnym motywem funkcjonował już na początku działalności, a także po zmianie w latach 1996-2004, o czym wspomina Jakub Strýček, dyrektor ds. marketingu.
– Bardzo starannie opracowywaliśmy nowy wygląd naszej marki przez prawie rok. Jednocześnie chcieliśmy zapożyczyć trochę z tego, czym Nova była dla widzów, gdy zaczynała nadawać trzydzieści lat temu – wyjaśnia.
Nieskończona pętla i nowe barwy
Nowe logo TV Nova zrywa z użytkowną do tej pory stylistyką opartą na czerwieni. Kolorem głównym staje się niebieski, a czerwony i biały będą używane jako barwy uzupełniające.
Motywem przewodnim została tak zwana nieskończona pętla, która jest nie tylko nawiązaniem do korzeni, ale również wyrazem ambicji czeskiego nadawcy.
Nasza nowa identyfikacja wizualna symbolizuje widzów jako wewnętrzny krąg oraz TV Nova jako zewnętrzny. Jest to odzwierciedlenie naszego pragnienia stworzenia świata rozrywki, który kręci się bez końca wokół naszych odbiorców – mówi Jakub Strýček.
Zmiana logo telewizji TV Nova następuje po siedmiu latach od ostatniego przeprojektowania jej tożsamości. Projekt nowej identyfikacji opracowała agencja Loyalkaspar.
Źródło: TV Nova