Rebranding TVP Info
Zmiany wizualne stacji TVP Info były zapowiadane już w sierpniu, kiedy dyrektor generalny Telewizji Polskiej, Tomasz Sygut, potwierdził, iż znak będzie poddany modyfikacji. Teraz światło dzienne ujrzał projekt, który ma zastąpić dotychczasowy, biało-czerwony symbol.
Nowe logo TVP Info zrywa z utrwalonym przez lata schematem większości znaków Telewizji Polskiej, w których litery TVP są wpisywane w osobne kratki na prostokącie w kolorze niebieskim, bądź wiodącym dla danego kanału. Odświeżony znak jest konstrukcyjnie lżejszy, otwarty i utrzymany w nowej, granatowo-czerwonej kolorystyce.
Nowe logo TVP Info zrywa z utrwalonym schematem wizualnym
W projekcie wykorzystano także zupełnie inny krój pisma. Nazwę przedstawiono za pomocą liternictwa o zaokrąglonym wykończeniu, a skrót „TVP” jest oddzielony od członu „info” pionowym prostokątem, o podobnie obłych krawędziach. Na końcu konstrukcji umieszczono jeszcze podkreślenie, które może być interpretowane jako otwarcie na dalszy ciąg przekazu.
Nowy znak nie wzbudza specjalnego entuzjazmu. Technicznie wygląda bardzo przeciętnie, jakby przygotowywany był na szybko i bez głębszego przemyślenia, byleby tylko różnił się formą od tego, który był używany do tej pory. Typografia, jak i niewdzięczna kolorystyka nadają mu styl, który w moim osobistym odczuciu niespecjalnie pasuje do stacji, chcącej być nowoczesnym źródeł informacji.
Jednak mimo że sam wzór nie zachwyca, a wręcz martwi jego forma i jałowość, to warto na razie wstrzymać się nad całościową oceną zapowiadanego nowego systemu wizualnego TVP Info. Tym bardziej, że prócz logo nie zaprezentowano nic więcej. Być może autorzy przeprojektowania zaprezentują nam jeszcze pomysł, który wzbudzi więcej pozytywnych odczuć.
Czy zmiany dotkną także resztę stacji TVP?
W wyniku przeprowadzonej zmiany TVP Info, pojawia się jeszcze naturalne pytanie czy wizualne modyfikacje dotkną także pozostałych stacji Telewizji Polskiej. Niestety póki co publiczny nadawca nie komentuje ani ujawnionego już zabiegu, ani nie zdradza planów odnośnie dalszych działań rebrandingowych.
Krzysztof Karaś
Źródło: wirtualnemedia.pl