Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Versarium 3 – Świat Zdrowia vs. Unilever

Udostępnij ten artykuł

Dzisiaj w Versarium chciałem pokazać dwa bardzo podobne logo, oparte na tej samej koncepcji. Na pewno znany Wam jest taki koncern jak Unilever. Myślę, że apteki Świat Zdrowia też niektóre osoby kojarzą. Wydaje mi się, że jest to dosyć rozpoznawalna sieć.

versarium-3-swiat-zdrowia-unilever

Polska firma zrzesza nie tylko wiele aptek w całym kraju, ale prowadzi także przyszpitalne poradnie, placówki medyczne oraz portal na temat zdrowia. Świat Zdrowia S.A. rozpoczął działalność w 2006 roku rozpoczynając działalność od zatrudnienia kilkudziesięciu osób. Dzisiaj jest to znacznie bardziej rozbudowana sieć z placówkami w całej Polsce.

Ciekawe z mojego punktu widzenia jest jednak logo. Na pierwszy rzut oka widać, że przy jego projekcie inspirowano się innym znakiem. Ale czy ta inspiracja została poprawnie wykorzystana w praktyce? Logo Świat Zdrowia jest próbą nawiązania do nowego znaku Unilever, które koncern wykorzystuje od 2004 roku.

versarium-logo-swiat-zdrowia

Zielony krzyż, owszem kojarzy się z działalnością farmaceutyczną, ale zestawienie elementów, które go tworzą uważam za nieco chaotyczne (w przeciwieństwie do Unilevera). Większość tych symboli nawiązuje do zdrowia, leków, czy natury. Pojawiają się jednak i takie, które nie dla wszystkich muszą być oczywiste.

versarium-logo-swiat-zdrowia-lampa-waga

Rozumiem poszukiwania inspiracji przy projektowaniu. Trzeba to jednak robić w sposób umiejętny, a w tym przypadku sądzę, że to po prostu nie do końca wyszło.

Na dowód tego, że Unilever ma lepszy znak można przytoczyć jego bardziej przemyślaną symbolikę. Podoba mi się wytłumaczenie każdego elementu, a w dodatku wszystkie układają się w estetyczną literę U. Jak już wspomniałem znak jest używany od 2004 roku. Wcześniej logo koncernu nie było tak porywające.

versarium-3-rebranding-logo-unilever

Unilever przy rebrandingu postawił na oryginalność i symbolikę. Czy to samo można powiedzieć o aptekach „Świat Zdrowia”?

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje