Szukaj

Współpraca

Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

W końcu sensowne logo gminne. Tworzenie logo  gminy Łodygowice przeszło najśmielsze oczekiwania

Udostępnij ten artykuł

Łodygowice to gmina w województwie śląskim, w powiecie żywieckim, leżąca na południu Polski. Jest to malowniczy region, położony w Beskidzie Małym, co sprawia, że okolica charakteryzuje się pięknymi krajobrazami, górzystym terenem i licznymi atrakcjami turystycznymi. Ten region Polski corocznie przyciąga tutaj miłośników górskich wędrówek, jazdy na rowerze oraz sportów wodnych z uwagi na fakt bliskości Jeziora Żywieckiego.

Co było znaczącym motorem graficznych zmian?

Niewątpliwie jak w większości takich przypadków – potrzeba zakomunikowania zmiany. Te widać były potrzebne, ponieważ w tworzonym briefie silnie zarysowała się konieczność stworzenia znaku graficznego, który nie będzie kojarzony z szeroko rozumianą Żywiecczyzną w aspekcie jej góralskiej kultury i tradycji.

Relacje inwestorskie. Tutaj otwartość i gotowość do zmian stała się jednym z kluczowych elementów, który niejako miał zostać „osadzony” w przygotowywanym projekcie. Dotychczasowy przekaz pozbawiony odpowiedniej energii nie był w stanie właściwie tego zakomunikować, przez co mógł jawić się w oczach przyszłych inwestorów jako niespójny i pozbawiony nowoczesności.

Warto również podkreślić, że młodzież zamieszkująca gminę potrzebowała świeżego graficznego podejścia, które mogłoby zmotywować ich do większego zaangażowania w lokalne inicjatywy. Tworzenie logo gminy miało stać właśnie tym mogącym zainicjować zmiany procesem. Młodzi ludzie często identyfikują się z symbolami wizualnymi, które są modne, estetyczne i wywołują pozytywne skojarzenia. Kiedy gmina posiada nowoczesne logo, staje się ono dla nich symbolem, z którym mogą się utożsamiać, co z kolei zwiększa ich poczucie przynależności do lokalnej społeczności.

Wstępne szkice logo gminy Łodygowice.
Logo gminy Łodygowice w wersji pionowej.

Co komunikuje nowe logo gminy Łodygowice?

Zaprojektowane logo integruje w swojej graficznej formie większą część gminnych spraw, oczekiwań i możliwości. Utworzony komunikat GO! wysyła jasny przekaz – gmina jest gotowa do działania! To jakich dokładnie elementów dotyka się  bezpośrednio formuła GO! mówi Mateusz Piotr Ślozowski, autor logo oraz właściciel Agencji Brandingowej LOGARYTM™.

„Postawiłem sobie ambitne zadanie, które miało wywoływać w umysłach osób poznających bliżej znak graficzny uśmiech oraz poczucie, że utworzone logo może być jego częścią. Przecież o to właśnie chodzi – o świadomość, że nowo utworzony znak graficzny niejako porusza sprawy osób tam zamieszkujących, pracujących, wypoczywających, czy dopiero uczących się.

 Spostrzegłem, że mogę wykorzystać fragment nazwy gminy jako element łączący jej kluczowe aspekty: historyczne, kulturowe, rozrywkowe i przyrodnicze. To odkrycie wywołało we mnie niesamowitą radość, ponieważ od razu poczułem, że znalazłem właściwe rozwiązanie.”

Utworzona formuła GO! Stała się pewnego rodzaju łącznikiem do poznawania (historia), doświadczania (kultura), odpoczywania (urlop), aktywizacji (osoby starsze), działania (sport), spożywania (gastronomia) oraz inwestowania.

Najłatwiej spostrzec tą zależność przyglądając się bliżej utworzonym grafikom oraz co ważne odpowiadającym im podpisom.

Logo gminy Łodygowice w wersji poziomej.
Logo gminy Łodygowice widoczne na stronie internetowej Urzędu Gminy Łodygowice lodygowice.pl.
Zobacz GO! (Zamek, Park)
Poczuj GO! (Urlop, sport, wolny czas)
Doświadcz GO! (Kościoła, Boga, Pojednania)
Zainwestuj GO! (Czas, pieniądz, swój kapitał)
Zasmakuj GO! (Śniadania, obiadu, dania regionalnego)
Bądź jeGO! częścią (Rolnictwo)
Poznaj GO! (Mieszkańca, lekarza, wójta, sportowca, wujka, Pana Bronisława, (…)
Śledź GO!k (Wydarzenia, kulturę, imprezy)
Źródło informacji: Agencja Logarytm
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu Materiał reklamowy