Co było znaczącym motorem graficznych zmian?
Niewątpliwie jak w większości takich przypadków – potrzeba zakomunikowania zmiany. Te widać były potrzebne, ponieważ w tworzonym briefie silnie zarysowała się konieczność stworzenia znaku graficznego, który nie będzie kojarzony z szeroko rozumianą Żywiecczyzną w aspekcie jej góralskiej kultury i tradycji.
Relacje inwestorskie. Tutaj otwartość i gotowość do zmian stała się jednym z kluczowych elementów, który niejako miał zostać „osadzony” w przygotowywanym projekcie. Dotychczasowy przekaz pozbawiony odpowiedniej energii nie był w stanie właściwie tego zakomunikować, przez co mógł jawić się w oczach przyszłych inwestorów jako niespójny i pozbawiony nowoczesności.
Warto również podkreślić, że młodzież zamieszkująca gminę potrzebowała świeżego graficznego podejścia, które mogłoby zmotywować ich do większego zaangażowania w lokalne inicjatywy. Tworzenie logo gminy miało stać właśnie tym mogącym zainicjować zmiany procesem. Młodzi ludzie często identyfikują się z symbolami wizualnymi, które są modne, estetyczne i wywołują pozytywne skojarzenia. Kiedy gmina posiada nowoczesne logo, staje się ono dla nich symbolem, z którym mogą się utożsamiać, co z kolei zwiększa ich poczucie przynależności do lokalnej społeczności.
Co komunikuje nowe logo gminy Łodygowice?
Zaprojektowane logo integruje w swojej graficznej formie większą część gminnych spraw, oczekiwań i możliwości. Utworzony komunikat GO! wysyła jasny przekaz – gmina jest gotowa do działania! To jakich dokładnie elementów dotyka się bezpośrednio formuła GO! mówi Mateusz Piotr Ślozowski, autor logo oraz właściciel Agencji Brandingowej LOGARYTM™.
„Postawiłem sobie ambitne zadanie, które miało wywoływać w umysłach osób poznających bliżej znak graficzny uśmiech oraz poczucie, że utworzone logo może być jego częścią. Przecież o to właśnie chodzi – o świadomość, że nowo utworzony znak graficzny niejako porusza sprawy osób tam zamieszkujących, pracujących, wypoczywających, czy dopiero uczących się.
Spostrzegłem, że mogę wykorzystać fragment nazwy gminy jako element łączący jej kluczowe aspekty: historyczne, kulturowe, rozrywkowe i przyrodnicze. To odkrycie wywołało we mnie niesamowitą radość, ponieważ od razu poczułem, że znalazłem właściwe rozwiązanie.”
Utworzona formuła GO! Stała się pewnego rodzaju łącznikiem do poznawania (historia), doświadczania (kultura), odpoczywania (urlop), aktywizacji (osoby starsze), działania (sport), spożywania (gastronomia) oraz inwestowania.
Najłatwiej spostrzec tą zależność przyglądając się bliżej utworzonym grafikom oraz co ważne odpowiadającym im podpisom.
Źródło informacji: Agencja Logarytm