Szukaj

Reklama

W nowy rok z nowym logo, czyli udany rebranding Gumtree

Reklama

Kolejnym rebrandingiem, który pojawia się na początku 2016 roku jest odświeżenie logo i marki Gumtree. Na razie modyfikacje są widoczne na brytyjskiej wersji serwisu, ale w niedługim pewnie czasie zawitają także pod domeną .pl.

Gumtree jest darmowym serwisem ogłoszeniowym, podobnym do OLX (dawnej Tablicy), ale zdecydowanie bardziej zaniedbanym, przynajmniej pod kątem wizualnym. W ostatnim czasie próbowano uatrakcyjnić szaty strony, ale mimo wszystko nadal nie wyglądają na zbytnio nowocześnie. Podobnie rzecz ma się z dotychczasowym logo. Do czołówki designu ten wzór zdecydowanie nie należy i jak na portal o takim zasięgu, już dawno powinien być zmieniony. Dobrze, że wreszcie ktoś się nad nim pochylił i doszedł do wniosku, że potrzebny jest rebranding, który przeprowadziło studio Koto.

nowe-logo-gumtree

Nowe logo, w Polsce jeszcze „niedostępne”, jest zdecydowanie bardziej przystającym do aktualnych standardów projektem. Prosty, minimalistyczny (ale też nie do przesady) znak złożony z sygnetu i logotypu. Jest w nim to co być powinno. Jest drzewo, jest nazwa. Cała reszta była tak naprawdę zbędna, więc słusznie się jej pozbyto.

gumtree-new-identity

nowe-logo-gumtree-grafika

Nowa konstrukcja wygląda estetycznie i nowocześnie, a w porównywalny sposób odbieram również zastosowaną kolorystykę. Cieszy fakt, że autorzy nie poszli na łatwiznę, ale pofatygowali się jeszcze o nietypowe barwy uzupełniające, które bardzo dobrze dopełniają całość. Dzięki temu przedstawione fragmenty nowej identyfikacji wyglądają schludnie, nowocześnie, ale i oryginalnie. Niektórych może drażnić jaskrawa zieleń drzewa, ale myślę, że jest to ten jeden punkt, który przełamuje mdłość reszty i skutecznie zwraca uwagę odbiorcy. Z drugiej strony jest on zastosowany w na tyle rozsądnej ilości, że większości oczu nie powinien drażnić. Moim zdaniem kolorystyka jest naprawdę udana.

gumtree-nowa-kolorystyka

koto-gumtree-merch-1

koto-gumtree-merch-3

koto-gumtree-merch-2

W rebrandingu Gumtree ciężko jest mi się dopatrzeć jakichś słabych punktów. Może to dlatego, że porównując stan przeszły do nowego widzę przede wszystkim potężny skok jakościowy naprzód i nietaktem byłoby doszukiwanie się na siłę błędów. Wolę patrzeć, podziwiać i czekać, aż nowa identyfikacja zostanie wdrożona także w naszym kraju. Taka przemiana powinna być solidnym impulsem do odświeżenia i zdecydowanego wzmocnienia wizerunku marki. Byle tylko nie poprzestano na samych zmianach wizualnych.

Źródła: Koto, Creative Review

Skomentuj artykuł