Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Western Union przechodzi zmiany i prezentuje nowe logo

Udostępnij ten artykuł

Western Union rebranding 2023 i nowe logo
Światowy lider w dziedzinie międzynarodowych przekazów pieniężnych zaprezentował wizualne efekty rebrandingu, jaki został przeprowadzony po 4 latach od ostatniej takiej zmiany.

Western Union odświeża swój wizerunek

Western Union to marka o ponad 170-letniej historii, która pod koniec XIX wieku była monopolistą na rynku telegraficznym. Dzisiaj firma znana jest przede wszystkim z usług finansowych z transakcjami finansowymi i szybkimi przekazami pieniężnymi na czele.

W wyniku rozwoju organizacji, ale i zmieniającego się otoczenia podjęto decyzję o kompleksowym odświeżeniu identyfikacji wizualnej. Ostatnia taka zmiana obejmująca przeprojektowanie znaku marki miała miejsce w 2019 roku, o czym pisaliśmy w tym artykule.

Nowe logo Western Union

Po 4 latach od poprzedniego przeprojektowania symbol marki ponownie uległ zmianie. Nowe logo wprowadza zupełnie inną formę sygnetu, zredukowanego na pierwszy rzut oka do samej litery „W”. „U” z dotychczasowego akronimu nazwy zostało ukryte, przez co można stwierdzić, że nie odgrywa już równorzędnej roli.

Nowe logo Western Union 2023
Nowe logo Western Union 2023

W stosunku do poprzedniej wersji logo Western Union zmieniła się także wizualna relacja symbolu i logotypu. Nowy sygnet jest znacznie bardziej masywny, a jego wagę podkreślono także poprzez przesunięcie go na początek całej konstrukcji. Nie oznacza to jednak, że nazwa marki pozostaje nieistotna, ponieważ odpowiednio zaakcentowany logotyp wciąż jest dobrze widoczny, a zmienione proporcje obu tych elementów sprawiły, że cały znak stał się nawet bardziej czytelny niż dotychczasowy.

Nowe logo Western Union 2023
Rebranding Western Union 2023
Rebranding Western Union 2023
Rebranding Western Union 2023

Nowoczesność w usługach i designie

Western Union za pomocą kolejnego rebrandingu chce wzmocnić przekaz o nowoczesności marki i jakości świadczonych usług. Celem nowej identyfikacji jest odzwierciedlenie dopasowania firmy do współczesnych czasów i warunków na globalnym rynku. Zmiana ma stać się ponadto także kolejną okazją do ujednolicenia wizerunku i spójnego zarządzania nim na całym świecie.

Źródło: brandemia.org
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News