Western Union odświeża swój wizerunek
Western Union to marka o ponad 170-letniej historii, która pod koniec XIX wieku była monopolistą na rynku telegraficznym. Dzisiaj firma znana jest przede wszystkim z usług finansowych z transakcjami finansowymi i szybkimi przekazami pieniężnymi na czele.
W wyniku rozwoju organizacji, ale i zmieniającego się otoczenia podjęto decyzję o kompleksowym odświeżeniu identyfikacji wizualnej. Ostatnia taka zmiana obejmująca przeprojektowanie znaku marki miała miejsce w 2019 roku, o czym pisaliśmy w tym artykule.
Nowe logo Western Union
Po 4 latach od poprzedniego przeprojektowania symbol marki ponownie uległ zmianie. Nowe logo wprowadza zupełnie inną formę sygnetu, zredukowanego na pierwszy rzut oka do samej litery „W”. „U” z dotychczasowego akronimu nazwy zostało ukryte, przez co można stwierdzić, że nie odgrywa już równorzędnej roli.
W stosunku do poprzedniej wersji logo Western Union zmieniła się także wizualna relacja symbolu i logotypu. Nowy sygnet jest znacznie bardziej masywny, a jego wagę podkreślono także poprzez przesunięcie go na początek całej konstrukcji. Nie oznacza to jednak, że nazwa marki pozostaje nieistotna, ponieważ odpowiednio zaakcentowany logotyp wciąż jest dobrze widoczny, a zmienione proporcje obu tych elementów sprawiły, że cały znak stał się nawet bardziej czytelny niż dotychczasowy.
Nowoczesność w usługach i designie
Western Union za pomocą kolejnego rebrandingu chce wzmocnić przekaz o nowoczesności marki i jakości świadczonych usług. Celem nowej identyfikacji jest odzwierciedlenie dopasowania firmy do współczesnych czasów i warunków na globalnym rynku. Zmiana ma stać się ponadto także kolejną okazją do ujednolicenia wizerunku i spójnego zarządzania nim na całym świecie.
Źródło: brandemia.org