Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

WhatsApp odświeża identyfikację wizualną bez zmiany logo

Udostępnij ten artykuł

Rebranding marki WhatsApp
Popularny komunikator należący do koncernu Meta (Facebook) przeszedł gruntowne odświeżenie wizerunku. Przeprojektowanie objęło jednak przede wszystkim komunikację wizualną marki, a nie wygląd samej aplikacji. Bez zmian pozostało również zielone logo.

Rebranding aplikacji WhatsApp

WhatsApp jest jednym z najpopularniejszych komunikatorów na świecie, z którego korzysta aż 2 miliardy osób. Aplikacja, podobnie jak Instagram, należy do właściciela Facebooka, ale zależność ta nie jest zbyt mocno eksponowana.

Marka żyje własnym życiem, w którym od dłuższego czasu nie wydarzyło się nic spektakularnego, przez co można było odnieść nawet wrażenie, że Meta nie przywiązuje zbyt dużej uwagi do rozwoju tego produktu. Wbrew pozorom ten stan rzeczy mógł działać na korzyść aplikacji, szczególnie biorąc pod uwagę kryzysy i wiele problemów Facebooka.

Przeprowadzony właśnie rebranding przełamuje stagnację i odświeża wizerunek WhatsAppa, jednak jego celem nie jest rewolucja, a utrwalenie dotychczasowego postrzegania aplikacji jako narzędzia bardzo osobistego, solidnego i bezpiecznego. Zmiana ma podkreślić rozwój produktu, a jednocześnie jeszcze bardziej zbliżyć markę do użytkowników i utwierdzić nas w przekonaniu, że jest to narzędzie, które cały czas wysoko ceni prywatność komunikacji.

Nowa identyfikacja, stare logo

Niemieckie Studio Koto, które odpowiada za realizację projektu, dokonało całkowitego przeprojektowania dotychczasowego systemu wizualnego, wprowadzając między innymi nową paletę barw, typografię czy styl komunikacji. Nie zmieniło się za to zielone logo WhatsAppa i wciąż jest to znana słuchawka wkomponowana w „dymek wypowiedzi”.

Logo aplikacji WhatsApp  - rebranding 2023

W nowej identyfikacji oprócz zieleni pojawia się także sporo beżów, bieli i ciepłych kolorów uzupełniających.

Modułowy system komunikacji wizualnej

Ponadto cechą charakterystyczną nowej identyfikacji WhatsAppa jest jej modułowość. System w dużej mierze opiera się na blokach graficznych, zaakcentowanych czarnym obrysem, które można swobodnie układać w zależności od potrzeby i w ten sposób lepiej dopasowywać przekaz marki do danej sytuacji.

Podejście to zwiększa elastyczność wykorzystywania identyfikacji w praktyce, a jednocześnie minimalizuje ryzyko powstawania rażących niespójności.

Nowa identyfikacja wizualna WhatsApp
Nowa identyfikacja wizualna WhatsApp
Nowa identyfikacja wizualna WhatsApp
Nowa identyfikacja wizualna WhatsApp
Rebranding WhatsApp 2023
Nowa identyfikacja wizualna WhatsApp
Nowa kolorystyka WhatsApp
Nowa identyfikacja wizualna WhatsApp
Rebranding aplikacji WhatsApp 2023

Prostota i bezproblemowość

Odświeżony system wizualny popularnego komunikatora stawia na prostotę, zarówno w stylu, odbiorze jak i w użyciu. Modułowa budowa, czytelne teksty czy nieskomplikowane układy graficzne mają zwiększać jego użyteczność, a także podkreślać główne zalety aplikacji – łatwą i bezproblemową komunikację jaką cały czas chce zapewniać.

Źródło: WhatsApp, Koto Studio
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News