Rebranding aplikacji WhatsApp
WhatsApp jest jednym z najpopularniejszych komunikatorów na świecie, z którego korzysta aż 2 miliardy osób. Aplikacja, podobnie jak Instagram, należy do właściciela Facebooka, ale zależność ta nie jest zbyt mocno eksponowana.
Marka żyje własnym życiem, w którym od dłuższego czasu nie wydarzyło się nic spektakularnego, przez co można było odnieść nawet wrażenie, że Meta nie przywiązuje zbyt dużej uwagi do rozwoju tego produktu. Wbrew pozorom ten stan rzeczy mógł działać na korzyść aplikacji, szczególnie biorąc pod uwagę kryzysy i wiele problemów Facebooka.
Przeprowadzony właśnie rebranding przełamuje stagnację i odświeża wizerunek WhatsAppa, jednak jego celem nie jest rewolucja, a utrwalenie dotychczasowego postrzegania aplikacji jako narzędzia bardzo osobistego, solidnego i bezpiecznego. Zmiana ma podkreślić rozwój produktu, a jednocześnie jeszcze bardziej zbliżyć markę do użytkowników i utwierdzić nas w przekonaniu, że jest to narzędzie, które cały czas wysoko ceni prywatność komunikacji.
Nowa identyfikacja, stare logo
Niemieckie Studio Koto, które odpowiada za realizację projektu, dokonało całkowitego przeprojektowania dotychczasowego systemu wizualnego, wprowadzając między innymi nową paletę barw, typografię czy styl komunikacji. Nie zmieniło się za to zielone logo WhatsAppa i wciąż jest to znana słuchawka wkomponowana w „dymek wypowiedzi”.

W nowej identyfikacji oprócz zieleni pojawia się także sporo beżów, bieli i ciepłych kolorów uzupełniających.
Modułowy system komunikacji wizualnej
Ponadto cechą charakterystyczną nowej identyfikacji WhatsAppa jest jej modułowość. System w dużej mierze opiera się na blokach graficznych, zaakcentowanych czarnym obrysem, które można swobodnie układać w zależności od potrzeby i w ten sposób lepiej dopasowywać przekaz marki do danej sytuacji.
Podejście to zwiększa elastyczność wykorzystywania identyfikacji w praktyce, a jednocześnie minimalizuje ryzyko powstawania rażących niespójności.









Prostota i bezproblemowość
Odświeżony system wizualny popularnego komunikatora stawia na prostotę, zarówno w stylu, odbiorze jak i w użyciu. Modułowa budowa, czytelne teksty czy nieskomplikowane układy graficzne mają zwiększać jego użyteczność, a także podkreślać główne zalety aplikacji – łatwą i bezproblemową komunikację jaką cały czas chce zapewniać.
Źródło: WhatsApp, Koto Studio