Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Wielki sukces Małej Upy, która inwestuje w nowe logo

Udostępnij ten artykuł

Trafiłem ostatnio na prezentację bardzo ciekawego projektu z kategorii samorządowych. Niestety nie dotyczy on naszego kraju, co specjalnie nie dziwi, ale naszych południowych sąsiadów. Czeska wioska Mala Upa zainwestowała w profesjonalny wizerunek z racji bycia miejscowością o charakterze turystycznym.

nowe-logo-mala-upa-karkonosze-czech

Mala Upa leży przy granicy z Polską i jest naprawdę mała. Według Wikipedii liczy zaledwie 130 mieszkańców, ale nie przeszkadza jej to w rozwoju turystyki. Na jej terenie znajduje się kilka wyciągów i tras narciarskich oraz baza noclegowo-gastronomiczna. To nieprawdopodobne, że tak mała miejscowość jest w stanie w tak profesjonalny sposób zadbać o swój marketing i design.

Projekt nowej identyfikacji wizualnej przygotowało studio Dynamo z Pragi. Jej podstawę stanowi oczywiście logo Małej Upy, które ma symbolizować sezonowy charakter wioski poprzez nawiązanie za pomocą płatka śniegu – do zimy, i listkami – do lata. Całość zamyka się jednak w sześcioramiennej figurze jednoznacznie kojarzącej się ze śnieżynką. Może dlatego została ona przecięta brązowym logotypem, który aż takich skojarzeń z zimą nie wywołuje? Jakby nie było, cały symbol wygląda estetycznie, przyjaźnie i nowocześnie.

identyfikacja-wizualna-mala-upa-logo

nowa-identyfikacja-wsi-mala-upa

mala-upa-nowe-logo-czechy

Czesi pokazali przez to, że nawet wykorzystując bardzo standardowy symbol zimy jakim jest płatek śniegu, można zrobić ciekawe logo. Atrakcyjności tej propozycji dodają również zaprezentowane fragmenty nowej identyfikacji. Podobają mi się bardzo proste, a jednak przyciągające uwagę motywy trójkątów symbolizujących oczywiście góry. Pewnie duża w tym zasługa kolorystyki, która wyraźnie sugeruje, że górska miejscowość jest warta odwiedzin przez cały rok. Ponadto warto zauważyć, że użyte barwy mogą odnosić się nie tylko do kolorów lata i zimy. Moim zdaniem można śmiało postawić tezę, że posiadają silne konotacje z barwami występującymi w herbie gminy.

mala-upa-logo-herb-gminy

Mala Upa jest przykładem, że nawet bardzo małe miejscowości są uprawnione do tego by inwestować w dobrą identyfikację. Efekt ogłoszonego tam przetargu jest dla mnie naprawdę pozytywnym zaskoczeniem. Byłoby świetnie, gdyby polskie turystyczne (ale nie tylko) wioski brały przykład z Czechów i też zaczęły w końcu uprawiać dobry marketing.

Źródła: Dynamo, Mala Upa, Design Portal, Wikipedia

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News