Wiedeń, Wien, wienerberger
Wienerberger to firma założona w Wiedniu w 1819 roku, której główną działalnością aż do dzisiaj pozostaje produkcja materiałów budowlanych. Jest to największy na świecie producent cegieł ceramicznych.
Oprócz nich, Wienerberger dostarcza także inne materiały i rozwiązania infrastrukturalne, takie jak dachówki, płyty, kostki brukowe, systemy rur ceramicznych i inne wyroby, produkowane w ponad 200 zakładach zlokalizowanych w Europie, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie oraz Indiach.
Nowe logo producenta materiałów budowlanych
Rozwój przedsiębiorstwa przyczynił się do podjęcia decyzji o szerokim przeprojektowaniu dotychczasowego brandingu.
Najbardziej widocznym elementem jest całkowita zmiana identyfikacji oraz nowe logo marki wienerberger (pisanej teraz z małej litery). Czerwono-czarny znak z mocną typografią i symbolem nawiązującym do płomienia został zastąpiony minimalistycznym projektem, złożonym z litery „w” wpisanej w okrąg oraz nazwą firmy.
W nowym logo nie pojawiają się żadne dodatkowe kolory, co ma ułatwić eksploatację znaku i kreowanie nowoczesnego wizerunku.
Rebranding i próba odmiany wizerunku
Działania wienerberger nie mają jednak na celu jedynie odświeżenia systemu wizualnego. Zmiany są znacznie głębsze, a jednym z ich ważniejszych założeń pozostaje transformacja dotychczasowego wizerunku, związanego głównie z rozwiązaniami ceramicznymi. Przedsiębiorstwo chce wyjść poza ten obszar, w czym, oprócz zmian wizualnych, pomóc ma także przebudowa portfela marek.
Marka wiodąca wzmocni firmę i wizerunek
Nowa architektura posiadanych brandów zakłada, że wszystkie dotychczasowe submarki zostaną podporządkowane marce parasolowej, którą stanie się wienerberger.
Produkty koncernu takie jak Porotherm, Koramic, Terca czy Semmelrock, utracą swoje dotychczasowe tożsamości, ale zachowają swoje nazwy. Do tej pory szczególnie ostatnia z nich cieszyła się stosunkowo dużą autonomią wizerunku, jednakże zachodzące zmiany zmieniają ten stan rzeczy.
Wienerberger wprowadza wizualne i wizerunkowe ujednolicenie brandów należących do grupy. Firma żywi nadzieje, że oferowanie rozwiązań pod wspólną marką wiodącą wzmocni skojarzenia z nią, zwiększy rozpoznawalność przedsiębiorstwa, a ponadto ułatwi jej wejście na nowe rynki.
Rebranding wienerberger obejmie wszystkie kanały komunikacji, a nowa tożsamość wizualna będzie wdrażana w nich stopniowo, poczynając od najważniejszych z nich – strony internetowej, druków firmowych czy prezentacji produktów w punktach sprzedaży.