Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Wizualna odnowa FFHandball i francuskiej piłki ręcznej

Udostępnij ten artykuł

Rebranding FFHandball nowe logo

Francuski związek piłki ręcznej powiedział „dość” swojemu niezbyt atrakcyjnemu logo i rozpoczął działania rebrandingowe. Utrzymany nadal w narodowych barwach nowy symbol FFHandball jest bez porównania lepszym projektem.

Dotychczasowy wzór Francuskiej Federacji Piłki Ręcznej miał już dwadzieścia lat. Trzeba przyznać, że zdążył się przez ten czas mocno zużyć i naprawdę nadeszła najwyższa pora na jego zmianę. Dobrze, że rozprawiono się z nim radykalnie, bo w tym dziwnym zlepku nie było w sumie nawet czego ratować. Przedstawiający zarys piłkarza symbol wraz z trochę na siłę doklejonym logotypem niczego atrakcyjnego nie reprezentował. W przeciwieństwie do tego, co niedawno zaprezentowano.

Nowe logo FFHandball

Nowe logo FFHandballu, to zupełnie inny poziom i w sumie ciężko w jakikolwiek sposób porównywać ten projekt do jego poprzednika. Stworzony przez agencję Leroy Tremblot wzór zawiera w sobie wszystko, co dla francuskiej piłki ręcznej jest najistotniejsze z punktu widzenia komunikacji wizualnej. I tak w nowym logo znajdziemy oczywiście koguta będącego jednym z symboli ojczyzny Napoleona, barwy narodowe, ale i skrzętnie wkomponowanego w cały symbol piłkarza ręcznego. Także od strony technicznej nie bardzo jest do czego się przyczepić. Problemem w pewnych sytuacjach może się okazać stosunkowo duża liczba szczegółów, które tworzą wizerunek ptaka i zawodnika, ale mimo to całość i tak wygląda dobrze. Dla niektórych słabo widoczna może się jeszcze okazać sylwetka piłkarza, chociaż po dokładniejszym przyjrzeniu się uważam, że jest ona należycie zauważalna. Inną sprawą jest ile z tych osób, które jej szybko nie dostrzegą będzie miało ochotę dłużej „drążyć” w znaku.

Nowe logo FFHandball

W oparciu o nowy znak zaprojektowano również kilka wzorów będących uzupełnieniem dla nowopowstającej identyfikacji wizualnej.

Znaki uzupełniające logo FFHandball

„Renoma francuskiej piłki ręcznej jest kształtowana na codzień w naszych klubach, naszych zdentralizowanych strukturach, w ramach federacji. Nowa identyfikacja wizualna przekazuje przesłanie jedności i spójności działań, które towarzyszą reformie terytorialnej.” – powiedział Joel Delplanque, prezes FFHandball.

Rebranding francuskiej piłki ręcznej zmienił zestarzały symbol Federacji w bardzo atrakcyjny moim zdaniem wzór, tak pod kątem symbolicznym, jak i technicznym. FFHandball otrzymał profesjonalnie zaprojektowane logo, które odznacza się dużym potencjałem do zbudowania bardzo ciekawego systemu wizualnego. I tylko szkoda, że póki co nie pokazano nic więcej. Mam nadzieję, że autorzy tego przeprojektowania idąc za ciosem, w niedługim czasie stworzą i zaprezentują równie interesującą co samo logo identyfikację wizualną francuskiej piłki ręcznej. Czekamy!

Źródła: FFHandball, Sport Marketing

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje