Szukaj

Reklama

Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Wizualny (i nie tylko) rozwój gnieźnieńskiego MPK

Reklama

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Gnieźnie zaprezentowało nowy znak, który pojawi się na wszystkich pojazdach należących do tamtejszej spółki. Nowe logo rewelacyjne nie jest, ale w kontekście dotychczasowego, znacznie podnosi jakość wizualnej oprawy przewoźnika.

Przy okazji tej zmiany widać, że w Polsce ciągle jeszcze dobrze się mają przeżytki podobne do gnieźnieńskiego, skoro dopiero w 2016 roku przedsiębiorstwo z pierwszej stolicy Polski zdecydowało się poprawić to, czym posługiwało się do tej pory. Mówi się, że lepiej późno, niż wcale, ale uważam, że decyzja o zmianie jest spóźniona o co najmniej kilka lat, jeśli nie więcej. Nowe logo mistrzostwem świata na pewno nie jest, ale przynajmniej nie kaleczy już oczu odbiorcy w taki sposób, jak poprzednie.

mpk-gniezno-nowe-logo

wizualizacja-nowe-logo-mpk-gniezno

Największym mankamentem nowoprzyjętego wzoru jest półorzeł, który został przedstawiony za pomocą cienkiej, czerwonej linii. Niestety jest ona tak delikatna, że przy mniejszych rozmiarach znaku, wizerunek ptaka staje się totalnie niewidoczny. „Ciężkość” konturu jest problematyczna także w większym wydaniu, bo zupełnie nie komponuje się z pozostałymi elementami. Wiele do życzenia pozostawia do tego sama jego jakość wykonania i szczegółowość symbolu. Można wręcz pokusić się o hipotezę, że orzeł został żywcem wycięty z wektorowej wersji herbu Gniezna i wklejony w nowy projekt.

herb-gniezna-logo-mpk-gniezno

Za to dla równowagi, największą atrakcją stworzonego znaku jest chyba skrót MPK, który został urozmaicony nienajgorszym połączeniem liter. W nim widać przynajmniej nutkę pomysłu. Ale na tym koniec, jeśli chodzi o logo.

mpk-gniezno-nowa-strona-logo

Przyzwoicie prezentuje się też nowa strona internetowa gnieźnieńskiej spółki. Nie wiem, czy nie jest ona najmocniejszą stroną tego rebrandingu. Chociaż i na niej pojawia się pewien chochlik, merytoryczny. O ile jej wygląd i struktura wyglądają przystępnie i przejrzyście, o tyle nie mam pojęcia co autor miał na myśli oddając do użytku zakładkę Galeria w stanie z dnia 15. lutego 2016:

galeria-mpk-gniezno-2016-02-15

No cóż ;)

Wizerunkowa odmiana MPK Gniezno pozostawiła u mnie duży niedosyt. Niewątpliwie wprowadza standard wyższy od panującego dotąd, ale patrząc na zaprezentowane materiały dochodzę do wniosku, że czegoś mi brakuje. Chciałoby się więcej. Najbardziej boli nowe logo. Nie dlatego, że jest straszne, bo tak bym o nim nie powiedział, ale dlatego, że efekty mogły być lepsze, co ewidentnie widać. Trochę szkoda. Mimo to, trzeba się cieszyć, że ktoś się w Gnieźnie wreszcie zreflektował i przepędził funkcjonującego do tej pory potwora. Oby był to impuls do dalszych zmian i… pewnych poprawek.

Źródła: Infobus.pl, MPK Gniezno (profil FB)

Skomentuj artykuł