Nowy właściciel to nowe możliwości
Nowa nazwa firmy jest przede wszystkim wynikiem przyjęcia innej strategii rozwoju, a także możliwości jakie otwarły się przed przedsiębiorstwem po zmianie właściciela.
– Nowy właściciel to nowe inwestycje, a to daje nam szanse na rozwój. Widzimy więc w tej zmianie duży potencjał, który teraz możemy wykorzystać. I wykorzystamy – wyjaśnia Grzegorz Kulesza, dyrektor zarządzający Woodeco.
Rebranding i całkowita zmiana dotychczasowej marki jest, obok poprawy jakości produktów i nowych inwestycji, jednym z kluczowych elementów przyjętej wizji rozwoju firmy.
Analizy, rozmowy i zaangażowanie pracowników
Zaprezentowany projekt nowej marki Woodeco to efekt przeprowadzonych badań, analiz i wywiadów z różnymi grupami interesariuszy. Wybór nowej nazwy czy prace kreatywne poprzedziły konsultacje oraz dokładne rozeznanie oczekiwań klientów, rynku, ale również pracowników.
– Budowę marki Woodeco oparliśmy o rezultaty badań jakościowych, o analizę rynku, analizę trendów, jak również warsztaty wewnątrz organizacji – mówi Anna Szmurło, Communication Manager.
Zaangażowanie załogi w realizację zmiany odegrało kluczową rolę w jej przygotowaniu. Pracownicy zostali włączeni w szeroki proces rekonstrukcji marki, a pomysły na nową nazwę zgłaszane przez kadrę producenta pozwoliły wyłonić interesującą propozycję jaką jest Woodeco.
– To, na czym budujemy naszą markę, to bardzo solidna strategia, posadzona na badaniach i zespół, który tę strategię wdraża – dodaje dyrektor marketingu, Jakub Wołodko. – Pfleiderer się zmienia, ale nie zmienia się zespół. Ta transformacja jest w rękach ludzi, którzy nie tylko w nią wierzą, ale widzą w tym szanse na własny rozwój – docenia rolę zespołu w rozwoju marki Wołodko.
Woodeco – drewno i eko
Rebranding Pfleiderer zaowocował nową nazwą, która jest połączeniem trzech słów – „wood” od drewna, „eco” od ekologii i „deco” będącym nawiązaniem do dekoracji. Propozycja w zgrabny sposób łączy wszystkie te elementy, a co ważne, naturalnie wpisuje się w działalność firmy i dobrze oddaje wyznawane przez nią wartości.



W ślad za nową nazwą poszły także działania w obszarze komunikacji wizualnej. Nowe logo Woodeco to prosta, minimalistyczna konstrukcja przedstawiająca nazwę marki z delikatną modyfikacją litery „E”. Jej kształt ma symbolizować drewniane płyty, będące głównym wyrobem producenta.







Finalizacja rebrandingu do końca 2024
Nowa marka Woodeco będzie wdrażana na rynek etapami. Pierwszy z nich obejmuje zrealizowaną właśnie prezentację nowej odsłony firmy i szeroką komunikację tego procesu. Do końca sierpnia br. nowy branding zostanie wprowadzony do zakładów produkcyjnych firmy w Wieruszowie i Grajewie.
Drugi etap to zmiany ekspozycji produktowej w punktach sprzedaży. Cały rebranding Woodeco planuje zakończyć jeszcze w tym roku.
—
Woodeco Sp. z o.o. (wcześniej Pfleiderer Polska) to jeden z największych producentów płyt drewnopochodnych w Polsce. Firma posiada łącznie trzy zakłady produkcyjne: 2 w Grajewie i 1 w Wieruszowie i zatrudnia 1100 osób. Udziałowcami spółki od 2024 roku są Grupa Kaczmarek oraz Innova Capital.
Źródło: Woodeco, dlaHandlu