Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Woodeco zastępuje Pfleiderer Polska. Rebranding w branży drzewnej

Udostępnij ten artykuł

Rebranding Pfleiderer Polska - zmiana w Woodeco
Producent płyt drewnopochodnych, firma Pfleiderer Polska, przechodzi zmianę wizerunku, która jest wynikiem przejęcia zrealizowanego przez Grupę Kaczmarek oraz Innova Capital wiosną tego roku. Nowi właściciele zdecydowali o rebrandingu marki i zastąpieniu ją nowym brandem o nazwie Woodeco.

Nowy właściciel to nowe możliwości

Nowa nazwa firmy jest przede wszystkim wynikiem przyjęcia innej strategii rozwoju, a także możliwości jakie otwarły się przed przedsiębiorstwem po zmianie właściciela.

– Nowy właściciel to nowe inwestycje, a to daje nam szanse na rozwój. Widzimy więc w tej zmianie duży potencjał, który teraz możemy wykorzystać. I wykorzystamy – wyjaśnia Grzegorz Kulesza, dyrektor zarządzający Woodeco.

Rebranding i całkowita zmiana dotychczasowej marki jest, obok poprawy jakości produktów i nowych inwestycji, jednym z kluczowych elementów przyjętej wizji rozwoju firmy.

Analizy, rozmowy i zaangażowanie pracowników

Zaprezentowany projekt nowej marki Woodeco to efekt przeprowadzonych badań, analiz i wywiadów z różnymi grupami interesariuszy. Wybór nowej nazwy czy prace kreatywne poprzedziły konsultacje oraz dokładne rozeznanie oczekiwań klientów, rynku, ale również pracowników.

– Budowę marki Woodeco oparliśmy o rezultaty badań jakościowych, o analizę rynku, analizę trendów, jak również warsztaty wewnątrz organizacji – mówi Anna Szmurło, Communication Manager.

Zaangażowanie załogi w realizację zmiany odegrało kluczową rolę w jej przygotowaniu. Pracownicy zostali włączeni w szeroki proces rekonstrukcji marki, a pomysły na nową nazwę zgłaszane przez kadrę producenta pozwoliły wyłonić interesującą propozycję jaką jest Woodeco.

– To, na czym budujemy naszą markę, to bardzo solidna strategia, posadzona na badaniach i zespół, który tę strategię wdraża – dodaje dyrektor marketingu, Jakub Wołodko. – Pfleiderer się zmienia, ale nie zmienia się zespół. Ta transformacja jest w rękach ludzi, którzy nie tylko w nią wierzą, ale widzą w tym szanse na własny rozwój – docenia rolę zespołu w rozwoju marki Wołodko.

Woodeco – drewno i eko

Rebranding Pfleiderer zaowocował nową nazwą, która jest połączeniem trzech słów – „wood” od drewna, „eco” od ekologii i „deco” będącym nawiązaniem do dekoracji. Propozycja w zgrabny sposób łączy wszystkie te elementy, a co ważne, naturalnie wpisuje się w działalność firmy i dobrze oddaje wyznawane przez nią wartości.

Wyjaśnienie nazwy Woodeco - wood
Wyjaśnienie nazwy Woodeco - eco
Wyjaśnienie nazwy Woodeco - deco

W ślad za nową nazwą poszły także działania w obszarze komunikacji wizualnej. Nowe logo Woodeco to prosta, minimalistyczna konstrukcja przedstawiająca nazwę marki z delikatną modyfikacją litery „E”. Jej kształt ma symbolizować drewniane płyty, będące głównym wyrobem producenta.

Nowe logo Woodeco 2024
Nowe logo Woodeco 2024
Identyfikacja wizualna marki Woodeco
Identyfikacja wizualna marki Woodeco
Identyfikacja wizualna marki Woodeco
Woodeco - nowa marka w branży meblowej

Finalizacja rebrandingu do końca 2024

Nowa marka Woodeco będzie wdrażana na rynek etapami. Pierwszy z nich obejmuje zrealizowaną właśnie prezentację nowej odsłony firmy i szeroką komunikację tego procesu. Do końca sierpnia br. nowy branding zostanie wprowadzony do zakładów produkcyjnych firmy w Wieruszowie i Grajewie.

Drugi etap to zmiany ekspozycji produktowej w punktach sprzedaży. Cały rebranding Woodeco planuje zakończyć jeszcze w tym roku.


Woodeco Sp. z o.o. (wcześniej Pfleiderer Polska) to jeden z największych producentów płyt drewnopochodnych w Polsce. Firma posiada łącznie trzy zakłady produkcyjne: 2 w Grajewie i 1 w Wieruszowie i zatrudnia 1100 osób. Udziałowcami spółki od 2024 roku są Grupa Kaczmarek oraz Innova Capital.

Źródło: Woodeco, dlaHandlu
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News