Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Wybrano logo 60-lecia polsko-indyjskiej dyplomacji

Udostępnij ten artykuł

Pod koniec zeszłego tygodnia STGU (Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej) zaprezentowało zwycięskie logo na obchody 60-lecia polsko-indyjskich stosunków dyplomatycznych. W konkursie wzięło udział ponad 120 projektantów.

branding-60-lecie-dyplomacji-polska-indie-logo

Zwycięski projekt został stworzony przez Marcina Dąbrowskiego z łódzkiego studia Ortografika. Autor tak opisuje swoją pracę:

„Znak plusa wzmacnia przekaz i symbolizuje sumę wartości i umiejętności wkładaną przez obydwa kraje. Skróty oznaczenia obydwu krajów oraz przeplatające się kolory akcentują pozytywny charakter relacji handlowych i kulturalnych.”

Wybrane przez STGU logo cechuje się wysokim poziomem estetyki i przejrzystości nawet z nieco przydługą nazwą obchodów rocznicy. Na szczęście konstrukcja znaku umożliwia wykorzystywanie także uproszczonej formy, czyli bez pełnej nazwy obchodów.

60-lat-polska-indie-identyfikacja-wizualna

Proste kształty znaku zasługują na pewno na uznanie, ale czy zwycięskie logo nie jest zbyt proste pod względem formy, a przy tym przekoloryzowane? Niestety odnoszę takie wrażenie. Gdyby nie przydługawy dopisek tak naprawdę nie wiedziałbym o co chodzi. Ciężko jest to wywnioskować także pomimo użytych barw z flag Polski i Indii, gdyż wtrącony nie wiadomo skąd niebieski kolor jakoś nie bardzo mi tutaj pasuje.

60-lat-polsko-indyjskiej-dyplomacji-materialy-promocyjne

Nie przypadł mi do gustu również pomysł pomieszania tych kolorów. Dlaczego litery PL nie mogłyby być czerwone, a IN w kolorach indyjskich? Rozumiem co prawda zamysł przenikania się i odwołania do współpracy, ale moim zdaniem nie wyszło to najlepiej. W ogóle uważam, że kolorów jest za dużo, przez co znak wygląda jak „typowe logo typowej polskiej gminy”, gdzie często pojawiają się właśnie cztery podstawowe barwy jednocześnie: czerwony, niebieski, zielony i żółty.

materialy-promocyjne-polska-indie-60-lat-dyplomacji

Trochę lepiej logo 60-lecia polsko-indyjskiej dyplomacji prezentuje się na różnego rodzaju materiałach promocyjnych, bo na szczęście użyte w logo barwy występują tylko w logo, a nie np. w jakichś dodatkowych elementach. Dzięki temu, że logo zwykle jest umieszczane na białym tle wszystkie materiały wyglądają dosyć przejrzyście.

60-lat-polsko-indyjskiej-dyplomacj-wizualizacja-logo

STGU czuwało nad dwoma konkursami na logo dotyczącymi obchodów nawiązania stosunków dyplomatycznych. O ile w przypadku 600-lecia stosunków polsko-tureckich nie jestem w stanie w ogóle zrozumieć decyzji jury, o tyle w przypadku 60-lecia stosunków polsko-indyjskich jest kilka elementów, które mogły przekonać komisję do wyboru tego projektu. Uważam, że znak nie jest najgorszy, ale w moim odczuciu wiele mu brakuje, aby można się nim było naprawdę zachwycić.

 

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News