Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Wyniki RE:PL 2013

Udostępnij ten artykuł

20. stycznia 2014 zakończyło się głosowanie na najlepszy i najgorszy polski rebranding 2013 roku. Poniżej prezentuję wyniki plebiscytu na najlepszy polski rebranding 2013 roku – RE:PL 2013.

re-pl-polski-rebranding-roku-2013-2

Listę kandydatur biorących udział w głosowaniu można przejrzeć tutaj

 

NAJLEPSZY REBRANDING 2013

 

III

Trzecie miejsce w plebiscycie przypadło miastu Katowice za rebranding, który zmienił dotychczasowy spodek na kanciaste serce. Osobiście również podobała mi się ta zmiana i cieszę się, że ją zauważyliście. Katowice zdobyły 11,7% głosów.

rebranding-logo-miasta-katowice

 

II

Na drugiej pozycji uplasował się nowy znak Portu Lotniczego we Wrocławiu. Szczerze mówiąc nowe logo mnie jakoś nie zamurowało, ale z drugiej strony ocenie podlegał rebranding, a nie tylko nowy znak. Patrząc z tej perspektywy wrocławskie lotnisko rzeczywiście zasłużyło na podium. Skok jakościowy między starym a nowym znakiem jest olbrzymi. Na Port Lotniczy we Wrocławiu oddaliście 13,9% głosów.

rebranding-wroclaw-airport

 

ZWYCIĘZCA

Zwycięzcą plebiscytu na Najlepszy Polski Rebranding 2013 roku została Politechnika Gdańska za marcową zmianę, w wyniku której uproszczono i unowocześniono jej logo. Nowe logo było/jest uznawane przez niektórych za dosyć kontrowersyjne, ale moim zdaniem całkiem zasłużenie zdobywa laury zwycięstwa. Jest dowodem na to, że można skutecznie i estetycznie połączyć tradycję z nowoczesnością. Na rebranding Politechniki Gdańskiej oddaliście 17,3% głosów. Gratuluję!

rebranding-politechniki-gdanskiej

nowe-logo-politechniki-gdanskiej

nowe-logo-politechniki-gdanskiej-wersja-odwrocona

logo-politechniki-gdanskiej-wersja-pozioma

 

 

NAJGORSZY REBRANDING 2013

 

III

Warto przypatrzeć się również i temu niechlubnemu zestawieniu, chociażby ku przestrodze, aby w przyszłości unikać podobnych nieporozumień. Na trzecie miejsce w kategorii najgorszego rebrandingu 2013 roku zasłużył Waszym zdaniem Pekaes za logo oparte na czcionce Calibri. To „odświeżenie” uzyskało 9,2% głosów.

rebranding-pekaes

 

II

Drugie miejsce zajął Próchnik ze swoim fatalnym rebrandingiem przeprowadzonym w kwietniu 2013. Nic dodać, nic ująć – po prostu fatalna decyzja i naprawdę kiepski projekt. Próchnik zdobył 13,6% głosów.

rebranding-prochnik

 

ZWYCIĘZCA

Bezapelacyjnym zwycięzcą w głosowaniu na Najgorszy Polski Rebranding 2013 zostaje Poczta Polska. Ta zmiana będzie nas jeszcze bardzo długo gryzła po oczach. Co prawda poprzednie logo wymagało konkretnych zmian, ale nie takich jakie przeprowadzono. Zapowiadany od dawien dawna rebranding Poczty wzbudzał wiele nadziei, a okazał się totalnym nieporozumieniem. Przy okazji warto dodać, że dwa, z trzech najgorszych logotypów w niniejszym zestawieniu roku oparto na czcionce Calibri. Rebranding Poczty Polskiej dostał 16% wszystkich oddanych głosów. Gratulujemy! ;)

rebranding-poczta-polska

logo-poczty-polskiej-re-pl-2013

Tematy

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu Wydarzenia