Moda, styl życia i pewność siebie
Zalando nie chce być już tylko platformą sprzedażowo-zakupową. Chociaż firma planuje stać się wiodącym środowiskiem e-commerce dla branży modowej w Europie, to przyszłe kampanie i działania wizerunkowe mają być ukierunkowane na klientów. Ich przekaz będzie podkreślać przede wszystkim pewność siebie i wyrażanie własnego stylu poprzez ubiór.
Podjęte decyzje wynikają z przeprowadzonych badań, według których, jak twierdzi firma, klienci oczekują od niej w pierwszej kolejności wysokiej jakości ubrań i marek, a ponadto również dostępu do inspirujących treści czy poczucia wspólnoty.
Nowa identyfikacja wizualna Zalando wspiera repozycjonowanie marki
W zmianie postrzegania marki ma pomóc jej odświeżona tożsamość wizualna. Zalando zaprezentowało nowy znak oraz zestaw elementów, za pomocą których prowadzona będzie spójna komunikacja. Należą do nich między innymi zmodyfikowana kolorystyka czy nowa typografia.
Przeprojektowane logo Zalando w gruncie rzeczy nieznacznie różni się od wzoru, z którym klienci marki mają do czynienia od 2010 roku. Zmiany mają charakter kosmetyczny, a polegają głównie na wprowadzeniu nieco ciemniejszej odmiany pomarańczowej barwy oraz zastosowaniu innego, lecz również bezszeryfowego kroju liter.
Nowe liternictwo pojawia się też w pozostałych obszarach identyfikacji. Najlepiej widoczne pozostaje póki co na zestawie zaprezentowanych grafik.
Kampania Zalando promuje nową twarz marki
W najbliższych miesiącach nowe logo Zalando wraz z odświeżoną identyfikacją wizualną będą pojawiać się w kolejnych przestrzeniach brandingu firmy.
Zmianie towarzyszy także nowa kampania, przygotowana na najbliższy sezon jesień-zima, w której udział biorą między innymi Willem Dafoe czy Brigitte Nielsen. Oprócz promocji przygotowanych kolekcji ubrań, wspiera i promuje nowy styl marki oraz jej odświeżone podejście do mody.
Źródło: Zalando