Czy Oknoplast przechodzi rebranding?
Po zaprezentowaniu nowego logo Grupy Oknoplast pojawiły się spekulacje czy popularna marka okien przechodzi wizerunkowe odświeżenie. Zgodnie z wyjaśnieniami producenta, nowa komunikacja wizualna dotyczy jednak wyłącznie marki korporacyjnej, pod którą zrzeszonych jest sześć marek produktowych.
– Z biegiem lat Grupa Oknoplast ewoluowała, zmieniając swoje przeznaczenie i sposób komunikacji. Dziś, z sześcioma markami w swoim portfolio – Oknoplast, WnD, Aluhaus, Hermet10, Catadi, SKYVI – wprowadza nową strategię komunikacji. Nowe logo Oknoplast Group będzie używane głównie w komunikacji biznesowej, skierowanej do kontrahentów, Partnerów Handlowych i dostawców. W założeniu nie pojawi się w komunikacji do klienta ostatecznego – czytamy w oficjalnym komunikacie.

Zmiana nie dotknie zatem żadnego brandu, którym oznaczane są produkty dostępne dla odbiorców końcowych. W szczególności nie wpłynie więc na zmiany wizualne produktów spod znaku Oknoplast.
Grupa Oknoplast wprowadza nową nazwę, logo i identyfikację
Zaprezentowana część nowego systemu wizualnego to element procesu uporządkowania i wzmocnienia marki na potrzeby komunikacji biznesowo-korporacyjnej. W myśl przyjętej strategii rozwoju zmienia się nazwa podmiotu, z Grupy Oknoplast na Oknoplast Group.
Nowe logo to prosta konstrukcja, czerpiąca z designu wiodącej w Grupie marki. Ze znakiem Oknoplast łączy je nie tylko główny człon nazwy, ale także oszczędna kolorystyka. Inna jest natomiast typografia logotypu.



– Proces zmiany identyfikacji będzie stopniowy, a rozpoczął się od zmiany formy znaku graficznego. Dzięki uproszczonemu, nowoczesnemu designowi i odświeżonej, lekkiej estetyce, przekaz jest bardziej uniwersalny i przejrzysty. To przemyślany projekt, który będzie równie czytelny i zrozumiały dla odbiorców z różnych zakątków świata – informuje Oknoplast Group.
Źródło: Okonplast Group