Szukaj

Reklama

Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Zmiana Grupy Oknoplast wzbudziła spekulacje odnośnie przyszłości marki

Rebranding Oknoplast Group
Podczas corocznej międzynarodowej konferencji branżowej Hello Oknoplast zaprezentowano zmianę znanego polskiego producenta okien. Grupa Oknoplast, w skład której wchodzi aż 6 marek drzwi i okien, pokazała nowe logo wraz z identyfikacją wizualną. Pojawiły się wątpliwości.
Reklama

Czy Oknoplast przechodzi rebranding?

Po zaprezentowaniu nowego logo Grupy Oknoplast pojawiły się spekulacje czy popularna marka okien przechodzi wizerunkowe odświeżenie. Zgodnie z wyjaśnieniami producenta, nowa komunikacja wizualna dotyczy jednak wyłącznie marki korporacyjnej, pod którą zrzeszonych jest sześć marek produktowych.

– Z biegiem lat Grupa Oknoplast ewoluowała, zmieniając swoje przeznaczenie i sposób komunikacji. Dziś, z sześcioma markami w swoim portfolio – Oknoplast, WnD, Aluhaus, Hermet10, Catadi, SKYVI – wprowadza nową strategię komunikacji. Nowe logo Oknoplast Group będzie używane głównie w komunikacji biznesowej, skierowanej do kontrahentów, Partnerów Handlowych i dostawców. W założeniu nie pojawi się w komunikacji do klienta ostatecznego – czytamy w oficjalnym komunikacie.

Stare i nowe logo Oknoplast Group

Zmiana nie dotknie zatem żadnego brandu, którym oznaczane są produkty dostępne dla odbiorców końcowych. W szczególności nie wpłynie więc na zmiany wizualne produktów spod znaku Oknoplast.

Grupa Oknoplast wprowadza nową nazwę, logo i identyfikację

Zaprezentowana część nowego systemu wizualnego to element procesu uporządkowania i wzmocnienia marki na potrzeby komunikacji biznesowo-korporacyjnej. W myśl przyjętej strategii rozwoju zmienia się nazwa podmiotu, z Grupy Oknoplast na Oknoplast Group.

Nowe logo to prosta konstrukcja, czerpiąca z designu wiodącej w Grupie marki. Ze znakiem Oknoplast łączy je nie tylko główny człon nazwy, ale także oszczędna kolorystyka. Inna jest natomiast typografia logotypu.

Nowe logo Oknoplast Group
Nowe logo Oknoplast Group
Nowe logo Oknoplast Group

– Proces zmiany identyfikacji będzie stopniowy, a rozpoczął się od zmiany formy znaku graficznego. Dzięki uproszczonemu, nowoczesnemu designowi i odświeżonej, lekkiej estetyce, przekaz jest bardziej uniwersalny i przejrzysty. To przemyślany projekt, który będzie równie czytelny i zrozumiały dla odbiorców z różnych zakątków świata – informuje Oknoplast Group.

Źródło: Okonplast Group
Skomentuj artykuł