Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Zmiana herbu Feyenoordu rozśmieszyła internautów. Czy słusznie?

Udostępnij ten artykuł

Nowe logo Feyenoord Rotterdam
Utytułowany holenderski klub poinformował o aktualizacji klubowego herbu. Zmiana dotyczy zaledwie czterech kosmetycznych poprawek, co spotkało się z niezrozumieniem, a nawet szyderstwem ze strony wielu internautów.

Feyenoord prezentuje nowe logo, a internet kpi

Z punktu widzenia przeciętnego odbiorcy, a nawet wiernego fana drużyny z Rotterdamu, rzeczywiście zmienia się niewiele, żeby nie powiedzieć nic.

Pierwsza informacja o nowym logo Feynoordu być może rozbudziła oczekiwania, ale nawet w oficjalnym komunikacie podano, iż aktualizacja herbu polega zaledwie na czterech, drobnych modyfikacjach. Są to: korekta światła między literami nazwy, zastosowanie jaśniejszej czerwieni w lewym półkolu, wyśrodkowanie litery „F” i usunięcie złotej linii dzielącej dwa półkola wewnętrznej tarczy.

Stare i nowe logo Feyenoord - porównanie
Różnice między starym i nowym logo Feyennord Rotterdam.
Historyczne herby Feyenoordu Rotterdam

Niestety to nie wystarczyło, by ustrzec się przed złośliwymi komentarzami i śmiechem internautów, który pod postem na klubowym profilu Facebook był drugą najczęściej wybieraną reakcją.

Jakie błędy popełnił Feyenoord?

Myślę, że przede wszystkim jeden – komunikacyjny. Każda zmiana marki, większa czy mniejsza, powinna być zakomunikowana w odpowiedni sposób. W tym przypadku odnoszę wrażenie, że prezentacja odświeżonego logo nastąpiła albo za wcześnie, albo zbyt oszczędnie.

Jak czytamy na stronie holenderskiego klubu, zmiana logo jest częścią szerszego procesu odświeżenia jego identyfikacji wizualnej. Niestety w przekazie medialnym, szczególnie w mediach społecznościowych, które są dzisiaj jednym z ważniejszych kanałów komunikacji marki, skupiono się wyłącznie na herbie. Nie pokazano nic więcej, przez co mniej świadomi odbiorcy założyli pewnie, że to już wszystko. Trudno im się dziwić.

Feyenoord Rotterdam zmieni nie tylko herb, ale na efekty poczekamy

Tymczasem Feyenoord Rotterdam ma w planach zmianę całego systemu wizualnego. Klub informuje, że proces jego wdrażania rozpoczyna się tego lata, a zakończy w sezonie 2025/2026, kiedy to nowy herb zawita na koszulkach piłkarzy.

W kontekście tak rozległej w czasie realizacji zastanawiam się czy nie warto było wstrzymać się jeszcze z ogłoszeniem tej zmiany.

Innym rozwiązaniem, być może zdecydowanie lepszym, byłoby opracowanie porządnego zestawu materiałów, który jednoznacznie zobrazowałby fakt, iż zapoczątkowany teraz proces jest kompleksowym przeprojektowaniem klubowej tożsamości wizualnej, a nie wyłącznie zmianą znaku.

Aktualnie w życie wprowadzane są pierwsze modyfikacje. Niestety i one w ogóle nie zostały przedstawione, wyjaśnione, ani szerzej opisane. Szkoda, bo gdyby wraz z odświeżonym herbem dobitnie zaprezentowano istotę całego przedsięwzięcia, odbiór prezentacji nowego logo Feyenoordu mógłby być zdecydowanie lepszy.

Krzysztof Karaś

Źródło: Feyenoord Rotterdam
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News