Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Zmiana logo Ekobox S.A.

Udostępnij ten artykuł

Polska spółka inżynieryjna notowana na New Connect Ekobox S.A. zaprezentowała swoje nowe logo. Z poprzednią wersją nie ma nawet co go porównywać, jednak patrząc tylko na nowy znak trzeba uczciwie przyznać, że jest on bardzo przeciętny.

rebranding-nowe-logo-ekobox

Ekobox S.A. jest firmą działającą w branży energetycznej i telekomunikacyjnej. Świadczy usług z zakresu projektowania i realizacji inwestycji. Na swoim koncie ma m.in. udział w budowie autostrady A2 oraz innych odcinków drogowych. Po logo spółki od razu widać, że jest to branża w której nie przywiązuje się zbytniej uwagi do estetyki tożsamości wizualnej. Poprzedni znak wyglądał jak plastyczne dzieło pięciolatka. Dziwi mnie fakt, że dopiero teraz zwrócono uwagę na potrzebę zmiany logo.

nowe-logo-ekobox

Nowa wersja znaku jest co prawda lepsza, ale nadal pozostawia wiele do życzenia. Pierwszą rzeczą jaka rzuciła mi się w oczy jest bardzo duży kontrast pomiędzy użytymi kolorami. Połączenie mocnej czarnej barwy z delikatnymi błękitami w różnych odcieniach wydaje mi się mało atrakcyjne. A przynajmniej tak jest w tym przypadku. Zupełnie nie rozumiem również dokładania formy prawnej firmy, choć nie jest to wcale rzadki zabieg, zwłaszcza w branżach, które nie przykładają dużej uwagi do swoich tożsamości wizualnych. Mam wrażenie, że w przemyśle i działalnościach B2B panuje silne przeświadczenie o tym, iż logo musi być odzwierciedleniem wpisu do KRS. Oczywiście nie wszystkie firmy tak postępują, jednak z doświadczenia widzę, że wiele przedsiębiorstw w Polsce ma właśnie taki pogląd na sprawę.

Pomimo tego, że nowe logo Ekoboxu nie jest najwyższych lotów uważam, że rozpoczęty rebranding to krok w dobrym kierunku. Być może za jakiś czas, kiedy potrzeba kreowania estetycznego wizerunku jeszcze przybierze na sile, ujrzymy kolejne, tym razem znacznie lepsze odświeżenie znaku firmowego. Na razie pozostaje nam jednak jedynie czekać i obserwować jak spółka poradzi sobie z wdrożeniem przyjętego logo.

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje