Szukaj

Reklama

Zuri Travel – podróż dookoła logo

Reklama

Polskie kreacje wizualne powinny szczególnie zwracać naszą uwagę, zwłaszcza wtedy gdy są to zmiany przyjemne dla oka i o których można powiedzieć kilka dobrych rzeczy. Jedną z takich kreacji zafundowało sobie poznańskie biuro podróży.

branding-nowe-logo-zuri-travel

Zuri Travel jest biurem oferującym niestandardowe wycieczki, dla osób preferujących aktywny wypoczynek i tych, których na wakacjach interesuje coś zupełnie innego niż standard hotelu. Kowalscy, którzy chcą dwa tygodnie leżeć plackiem na plaży, albo przed hotelowym telewizorem nie mają tu czego szukać. Aby dać się zauważyć w tłumie standardowych biur podróży i przyciągnąć do siebie wymagających klientów (i ich portfele) Zuri Travel postanowiło zainwestować w profesjonalny system identyfikacji wizualnej. Kompleksowe zlecenie wykreowania nowej marki wykonała agencja Republika Kreatywna.

logo-zuri-travel-pion

Głównym założeniem postawionym na samym początku było odcięcie się od standardowych elementów wizualnych używanych przez większość firm oferujących wypoczynek, czyli słońca, plaży, palm, samolotu itp. W komunikacie prasowym dotyczącym tego brandingu czytamy więc:

„[…] by podkreślić specjalizację biura oraz charakter jego oferty, zarówno logotyp  jak i cały system identyfikacji wizualnej odwołuje się do barw i motywów etnicznych z różnych kultur.”

I rzeczywiście mimo, iż ciężko stwierdzić co tak naprawdę przedstawia w tym logo symbol, to jednak od razu na podstawie kształtu i kolorystyki pojawiają się różne skojarzenia z obcymi, egzotycznymi kulturami.

logo-zuri-travel-teczka

Pewne fragmenty z sygnetu zostały umieszczone również w logotypie w postaci liter „R”. Całe logo jest prostą konstrukcją opartą na dwóch kolorach, ale moim zdaniem zaprojektowaną całkiem ciekawie. Jego siłą jest na pewno fakt, iż można je eksploatować na różne sposoby bez większych trudności.

zuri-travel-wizytowka-koperta

Wątpliwości pojawiły się natomiast przy reszcie składowych systemu identyfikacji. W moim odczuciu zaproponowana kolorystyka uzupełniająca nie najlepiej koresponduje z barwami użytymi w logo. Dołożenie do tej palety błękitnego i zielonego burzy mi nieco spójność całego CI. Być może są to tylko moje odczucia, ale wydaje mi się, iż lepiej by to wyszło, gdyby w tym zestawie kolorów nawiązano do barw bardziej powiązanych z podstawowym czerwonym odcieniem.

zuri-travel-corporate-identity

Koncepcja logo Zuri Travel, jak i całej identyfikacji wizualnej biura jest według mnie trafionym pomysłem. Docenić warto oryginalny pomysł, który nie proponuje po raz kolejny plaży i słońca. Także realizacja innych elementów niż logo wygląda całkiem dobrze, ale mankamentem jest dla mnie jednak zbyt różnorodna kolorystyka uzupełniająca, w której zatraca się spójność ze znakiem, przez co staje się on mniej wyraźny i dominujący. Ale nawet pomimo tego myślę, że branding Zuri Travel można uznać za całkiem udany i godny pochwały projekt.

Skomentuj artykuł
1 Komentarz
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze