Szukaj

Reklama

Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Związek spółdzielni z nowym logo

Reklama

Międzynarodowy Związek Spółdzielczy otrzymał nowe logo, bardziej nowoczesne logo. Pierwsza jego prezentacja odbyła się już w listopadzie ubiegłego roku. Teraz zostaje systematycznie wprowadzany w życie.

rebranding-nowe-logo-miedzynarodowego-zwiazku-spoldzielczego-co-operative-alliance

International Cooperative Alliance jest międzynarodową, pozarządową organizacją zrzeszającą spółdzielnie z całego świata i popularyzującą tę formę działalności. Rebranding, który został przeprowadzony ma z jednej strony przyczynić się do odświeżenia wizerunku stowarzyszenia, a z drugiej zerwać z niekorzystnymi skojarzeniami, które w ostatnim czasie wywoływała tęcza, „zawłaszczona” przez wiadomo jakie środowiska. Nowa identyfikacja zrzeszenia ma być środkiem do ujednolicenia tożsamości wizualnej całej, międzynarodowej organizacji, zwłaszcza jej poszczególnych oddziałów w różnych państwach.

nowe-logo-new-logo-international-cooperative-alliance

Nowy wzór logo jest minimalistyczną konstrukcją opartą o prosty symbol złożony z czterech pierwszych liter słowa „Cooperative” oraz logotyp. Użyty w nim font przypominający Arial/Helveticę nie jest jednak zbyt wyszukany i oryginalny. Dwie łączące się litery „o” mają symbolizować współpracę. Przyznam się, że w pierwszej chwili ten zabieg skojarzył mi się z logo usługi Adobe – Creative Cloud.

nowe-logo-co-operative-symbol

nowe-logo-co-op-haslo-wersje-jezykowe

Za to kolorystyka nowego logo, znacznie prostsza niż poprzednia, wydaje mi się całkiem przyjemna. Stonowany purpurowo-fioletowy kolor nadaje powagi i elegancji. Chyba właśnie tak chciałoby być postrzegane to stowarzyszenie. Dotychczasowa identyfikacja takich wrażeń na pewno nie dostarczała.

aplikacje-nowe-logo-miedzynarodowego-zwiazku-spoldzielczego

Ogólnie całą zmianę oceniam zdecydowanie pozytywnie. Prosty symbol „co-op” oprócz tego, że wygląda o niebo lepiej, będzie zdecydowanie łatwiej wykorzystać w budowaniu spójnej identyfikacji. Organizacja uniknie również skojarzeń ze środowiskami promującymi wszelkiego rodzaju wynaturzenia  używającymi  kolorów tęczy. Trochę lepiej mógł zostać przedstawiony logotyp z nazwą związku, przez co logo mogłoby być jeszcze bardziej atrakcyjne. Moim zdaniem i tak jest całkiem w porządku.

Skomentuj artykuł