Żywiec przeprowadza rebranding

rebranding-zywiec1

Na stronie Grupy Żywiec pojawiła się dzisiaj informacja o zmianach jakie wprowadzone zostaną do marki piwa Żywiec. Sztandarowa marka dostanie zatem nowy wygląd i odświeżone logo. Oprócz zmian wizualnych wprowadzona zostanie także swego rodzaju nowinka technologiczna, a mianowicie puszka i butelka będzie wskazywać, czy piwo jest odpowiednio schłodzone. Na stronie Grupy Żywiec czytamy:

Nowa puszka jako jedyna w Europie wyposażona została w termoaktywny wskaźnik reagujący na zmianę temperatury. Kiedy symbol korony habsburskiej widoczny na opakowaniu zmienia kolor na niebieski to znak, że Żywiec jest już idealnie schłodzony. Ten sam wskaźnik widnieje na butelce.” (źródło)

My jednak skupimy się na zmianach wizualnych przedstawiając poniżej odświeżone produkty browaru. Samo logo zostało uproszczone i zmieniono nieco kolorystykę na cztery podstawowe kolory: niebieski, czerwony, biały i srebrny, który ma być akcentem nowoczesności. Nie zobaczymy już zatem złotej barwy na etykiecie.

rebranding-zywiec1

Na pierwszy rzut oka niewiele się zmienia, ale po dokładniejszym spojrzeniu widać, że elementy i postacie nabrałyprostszej i bardziej nowoczesnej formy. Ciekawym szczegółem jest również powrót do tradycyjnego,oryginalnego „Ż” poprzez dodanie w literze poprzecznej kreski.

rebranding-zywiec2

Rebranding przeprowadzony zostanie kompleksowo i obejmie wszystkie dotychczasowe opakowania, które można było spotkać na półkach sklepowych, czy hurtowniach.

rebranding-zywiec3

Zabieg ma na celu odmłodzić markę, ale równocześnie podtrzymać tradycyjny jej wymiar. Samo uproszczenie znaku i nowe opakowania prezentują się bardzo dobrze i widać, że zostały dokładnie przemyślane i wykonane. Czy jednak było to na pewno konieczne? Żywiec stosował przecież dotychczas spójną i estetyczną identyfikację, a więc ta zmiana wydaje się jakby trochę na wyrost.

Mimo wszystko trzeba przyznać, że zaprezentowane przez producenta zmiany są najlepszym rebrandingiem jaki w ostatnim czasie przeprowadziły polskie przedsiębiorstwa.

PODZIEL SIĘ
Krzysztof Karaś
Twórca Branding Monitor, miłośnik logo, projektant grafiki użytkowej, zajmuje się brandingiem oraz marketingiem. Opisuje i analizuje zmiany w świecie marek. Branding i marketing traktuje nie jak sztukę, ale jak rzemiosło i praktyczne narzędzia do osiągania konkretnych celów.