Upraszczanie czy komplikowanie? Nadchodzący rebranding Nestea

Rebranding Nestea - nowe logo

Popularna marka napojów herbacianych Nestea przechodzi wizualne (i nie tylko) odświeżenie. Zmiany jak na razie są wdrażane w Stanach Zjednoczonych, ale butelki z nowym logo powinny za jakiś czas dotrzeć także do Europy. Oto jak przeprojektowanie wygląda za oceanem.

Marka w nowym wydaniu (strona USA) stawia przede wszystkim na naturalność swoich produktów. Jak podaje Brandemia, Nestea kładzie silny nacisk na to, aby w oferowanych napojach wykorzystywać tylko naturalne składniki, ograniczając tym samym użycie niepotrzebnych sztucznych dodatków. Przyjęta filozofia ma mieć odbicie także w wizualnej sferze pozycjonowania brandu, dlatego podjęto decyzję o przeprojektowaniu dotychczasowej identyfikacji.

Nowe logo Nestea

Nowe logo Nestea - butelka

Nowe logo już na pierwszy rzut oka wygląda zdecydowanie świeżej niż dotychczasowa wersja znaku. Odpowiada za to oczywiście soczysta zieleń, stanowiąca tło dla logotypu. Ciekawy jest fakt, że w logo zdecydowano się na użycie bardzo szczegółowo odwzorowanego liścia, który może sprawić problemy eksploatacyjne w niektórych sytuacjach. Mimo to, nie uważam aby logo stało się bardziej skomplikowane – wręcz przeciwnie. Zredukowano liczbę kolorów, poprawiono logotyp i wyeliminowano wszystkie niepotrzebne dodatki takie jak obwódki, listki, czy nienaturalne gradienty. Jak dla mnie są to zabiegi jak najbardziej atrakcyjne, bo przeprowadzone z głową i dużym poczuciem smaku. Nieco mniej do gustu przypadła mi pionowa orientacja znaku w podstawowej wersji. Z drugiej strony zdaję sobie sprawę z tego, że jest to element, który na pewno czyni tę konstrukcję bardziej wyróżniającą się, niż gdyby całość była ustawiona standardowo w poziomie. Przy okazji taki układ pozwala też efektywniej wykorzystać przestrzeń na opakowaniach, dzięki czemu znak staje się lepiej widoczny, a przecież to przede wszystkim tam będzie on używany.

Nowe opakowania Nestea

Nestea zmienia logo - rebranding

 

Nestea nowe butelki - rebranding

Nowe projekty opakowań prezentują się równie ciekawe co przeprojektowane logo. Są świeże, przejrzyste i niosą odpowiednie informacje, a ich centralna część za każdym razem jest zarezerwowana dla znaku marki. Nie wiemy jeszcze co prawda jak będą wyglądać butelki na rynkach europejskich, ale miejmy nadzieję, że będą utrzymane w podobnej stylistyce.

Nestea przechodzi rebranding

Nowa identyfikacja wizualna Nestea

Jeśli Nestea chce bardziej podkreślić naturalność produktów za pomocą nowej identyfikacji, to uważam, że powinno się to udać. Odświeżone logo i ujawnione fragmenty identyfikacji udowadniają, że nie tylko za pomocą płaskiej stylistyki można uzyskać przejrzysty i świeży efekt. Chociaż logo poprzez swoją szczegółowość może się niektórym wydawać kontrowersyjne jako projekt takiego przeznaczenia, to uważam, że jest ono zdecydowanie lepsze niż poprzednia wersja. W miejscach, w których ma być najczęściej eksploatowane wygląda całkiem dobrze. Myślę, że jest to dobrze zapowiadający się rebranding, który może skutecznie przebić się przez szalejący minimalizm, coraz częściej wpadający w niedorzeczne wręcz upraszczanie wszystkiego co tylko się da. Moim zdaniem Nestea pokazało, że upraszczanie może odbywać się także poprzez komplikowanie, ale co najważniejsze – można to robić ze smakiem.

Źródło: Brandemia