Zmiana logo Cracovii to w gruncie rzeczy kosmetyka
Lifting przeprowadzony we współpracy z Kubą Malickim nie wprowadza do klubowej symboliki żadnej rewolucji. Nowe logo najstarszego klubu sportowego w Polsce zyskało nieznacznie mocniejszą formę, odświeżoną typografię i lepsze wykreślenie poszczególnych krzywizn.
Głównym celem podjętych działań była techniczna i estetyczna poprawa herbu oraz jego dostosowanie do współczesnych nośników identyfikacji wizualnej.
Jeden nowy szczegół
Przy okazji odświeżenia w znaku pojawił się jednak dodatkowy szczegół. Jest to sznur owinięty wokół drzewca flagi, zaczerpnięty z historycznych wzorów, które były używane przez klub w pierwszej połowie XX wieku. Jak czytamy w komunikacie klubu:
„Ten element dodany został do odświeżonego znaku, jako bezpośrednie nawiązanie do wspaniałej historii klubu.”
Odświeżenie i uporządkowanie
Modyfikacja herbu to nie jedyna zmiana jaka dotknęła krakowski klub sportowy. Wraz z nim uporządkowana została cała rodzina znaków poprzez wprowadzenie nowej, jednolitej typografii.
Zmiany w przestrzeni kreowania wizerunku pojawią się już przy okazji najbliższego meczu krakowskiego klubu i będę sukcesywnie wprowadzane w pozostałych obszarach.
Źródło: Cracovia