Szukaj

Reklama

Massimo Dutti odświeża wizerunek i wprowadza nowe logo

Rebranding Massimo Dutti - nowe logo
Marka Massimo Dutti zaprezentowała na swojej stronie internetowej nowe logo, które zastąpi dotychczasowy znak. Wizerunkowa zmiana wykracza jednak poza zmianę samego symbolu i obejmie całą identyfikację wizualną.
Reklama

Rebranding Massimo Dutti

Rebranding jest elementem nowej strategii przyjętej przez Grupę Inditex, właściciela marki Massimo Dutti, która ma zmodyfikować pozycjonowanie brandu i nadać jej charakter marki premium.

W ramach tych działań już w listopadzie 2023 zaprezentowano nowy model sklepów. Teraz rozpoczęto wdrażanie nowych rozwiązań w obrębie identyfikacji wizualnej oraz zaprezentowano kolekcję, która ma odzwierciedlać nowy styl marki.

Nowe logo Massimo Dutti
Logo Massimo Dutti na stronie internetowej marki
Rebranding Massimo Dutti - nowe logo marki

Massimo Dutti traci charakter?

Strategia rozwoju zakłada, że Massimo Dutti ma być marką kojarzącą się z półką premium i eleganckim luksusem. Celem rebrandingu było ujednolicenie i podkreślenie takiego charakteru, z jednoczesnym utrzymaniem wypracowanej tożsamości i rozpoznawalności. Czy aby na pewno uda się to osiągnąć?

W pierwszych komentarzach pojawiających się w internecie można znaleźć głosy mówiące o tym, że marka traci wizualny charakter, a nowe logo Massimo Dutti jest raczej zaprzeczeniem wartości, które miałyby być za jego pomocą komunikowane. I trudno się z nimi nie zgodzić patrząc na generyczną formę zaprezentowanego znaku, niepozbawionego ponadto technicznych wątpliwości, jeśli nie wad.

Wprowadzany symbol jest jednym z tych znaków, który pasowałby do każdej innej marki modowej, a nawet wielu brandów spoza branży fashion. Brakuje w nim nie tylko oryginalności, lecz patrząc na zastosowany krój czy odstępy między wyrazami nazwy, powiedziałbym, że nawet estetyki.

Czy taki rebranding się powiedzie?

Za wizerunek odpowiada nie tylko logo, nawet nie sama identyfikacja wizualna. Zaprezentowany symbol pod kątem unikalności wygląda bardzo słabo, ale pamiętajmy, że póki co widzimy jedynie strzępki przygotowanej identyfikacji, więc finalnie może wcale nie będzie tak źle jak się wydaje.

Pamiętajmy, że obserwując wyłącznie powierzchownie poczynania firmy ciężko wyrokować jaki będzie efekt końcowy podjętej zmiany. Jeśli działania będą konsekwentne, to za jakiś czas przyzwyczaimy się do nowej wizualizacji Massimo Dutti i o dotychczasowym logo nikt nie będzie pamiętał, mimo że było użytkowane przez wiele lat. Nie zmienia to jednak faktu, że nowa tożsamość wizualna mogła być zdecydowanie atrakcyjniejsza i robić dobre wrażenie od samego początku.

KK

Źródło: Massimo Dutti, Inditex
Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
klientka
klientka
29 marca 2024 23:24

najgorszy rebranding jaki widziałam, jakby spadek jakości produktów w ostatnich latach nie był wystarczającym ciosem dla wizerunku marki