Będzie się działo – II OWZG

Kroi się naprawdę ciekawa impreza. Z inicjatywy Patryka Hardzieja i Rene Wawrzkiewicza zostanie zorganizowana II Ogólnopolska Wystawa Znaków Graficznych. Dzieła polskich projektantów wieku minionego i obecnego będzie można oglądać w aż trzech miastach. Aby jednak wszystko poszło zgodnie z planem potrzebna będzie także Wasza pomoc.

Na początek może jednak trochę historii. Krótko. Pierwsza edycja wystawy odbyła się w 1969 roku. W stolicy można było wtedy zobaczyć 335 najlepszych polskich znaków z lat 1945-1969. Udział w wydarzeniu wzięli m.in. Ryszard Bojar, Jerzy Cherka, Roman Duszek, Jan Hollender, Karol Śliwka i wielu innych. Słowem elita. Teraz, po ponad 45 latach odbędzie się kontynuacja obejmująca najlepsze polskie znaki graficzne XXI wieku.

Po tamtym wydarzeniu nie ma zbyt wielu materiałów, które by je opisywały. Jednak niektóre z tych projektów (także mniej lub bardziej zmodyfikowane) możemy podziwiać do dnia dzisiejszego, jak chociażby logo PKO BP, które przetrwało próbę czasu. Kilka innych projektów z tamtej wystawy możecie natomiast zobaczyć poniżej.

logo-informacja-turystyczna-heidrich

logo-karol-sliwka-centrala-handlu-petrolimpex

logo-bojar-slowikowski-solik-cpn

logo-fabryka-uroda-sliwka-1967

logo-polmos-heidrich-1969

Żeby się za bardzo nie rozpisywać powiem krótko, że teraz także i Wy możecie (powinniście?;) ) przyczynić się do zorganizowania II Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych. W jaki sposób? To bardzo proste – wystarczy wejść na oficjalną stronę wystawy TUTAJ i zgłosić swój znak, który będzie miał okazję znaleźć się wśród 335 najlepszych polskich znaków XXI wieku (2000-2015). Potem pozostaje już tylko wybrać się w jedno z poniższych miejsc w danym terminie i zobaczyć czy Wasz projekt „przeszedł” ;) Wystawę będzie można oglądać w:

  • Centrum Designu Gdynia, w terminie 4.09-23.10.2015,
  • Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, w dniach 13.11-31.12.2015 oraz
  • w Galerii Dizajn BWA we Wrocławiu w marcu i kwietniu 2016 roku (dokładne daty zostaną jeszcze podane).

Oczywiście grono wybranych projektów zostanie zaprezentowane wcześniej, bo już w lipcu, a autorzy na pewno dowiedzą się o tym bezpośrednio od organizatorów.

Żałuję tylko, że wystawa nie odwiedzi większej ilości miast (Poznań, Katowice, Kraków, Rzeszów, czy inne większe miasta też by się pewnie ucieszyły). Kto jednak wie, czy w przypadku dużej popularności nie zostanie przedłużona czasowo i rozszerzona terytorialnie? Dobra informacja dla tych, którzy nie mają za bardzo możliwości wybrać się do podanych miejsc, jest jednak taka, że w przyszłym roku zostanie wydany dwuczęściowy katalog ze wszystkimi zaprezentowanymi podczas obu edycji projektami. Czekamy z niecierpliwością, a podczas tego oczekiwania… zgłaszajmy swoje propozycje, bo są przyjmowane tylko do końca czerwca.

PODZIEL SIĘ
Krzysztof Karaś
Twórca Branding Monitor, miłośnik logo, projektant grafiki użytkowej, zajmuje się brandingiem oraz marketingiem. Opisuje i analizuje zmiany w świecie marek. Branding i marketing traktuje nie jak sztukę, ale jak rzemiosło i praktyczne narzędzia do osiągania konkretnych celów.